وبلاگ آفتاب

وزیر علوم ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن را تبریک گفت

وزیر علوم ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن را تبریک گفت

به گزارش وبلاگ آفتاب، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن را به بانوان کشور بخصوص بانوان دانشگاهی تبریک گفت.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، متن پیام دکتر محمدعلی زلفی گل به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
فاطمه(س) تبلور شبکه فضایل وُ شرح شرافت زن است که با آگاهی و آزادی، نمایی نمایان از «فرهیختگی و فرزانگی زن » در ادوار جهل و خشم به نمایش گذاشت و ترجمه ای صریح از ارج و اعتبار زن در بطن و متن اسلام گردید. عطیه ای عزیز که به قلم وحی، «کوثر» لقب گرفت و سلسله آفرینِ سیادت و حدیثِ حَسنات شد.
نام و نشان او حالا نقشه ی جمال و جلال خاندان خردمندی ست که به هدایت و سعادت انسان مامور شدند و به مقصدی جز راستی و رستگاری نیندیشیدند و نکوشیدند. فرخنده میلاد بزرگ بانوی اسلام، فرصت سزاواری ست که گرانمایگی «گوهر زن زمان شناس» را در منظر دین و محضر قرآن مرور نماییم. تمایز فاطمه(س) در حیات فردی و اجتماعی پیوسته اسوه ی حسنه ی زنان این سرزمین بوده است که حقیقت جویی و حق گویی اش، سند سربلندی او و مسیر مُنیر زن ایرانی-اسلامی بوده است و خواهد بود.
خرسندم که این سیره و سلوک آسمانی به روشنی و به تاکید در نظام آموزشی این مرز و بوم ملحوظ گردیده است که به رویش های رشک برانگیز زنان برومند در صحنه های ملی و بین المللی دانش قد کشیده است. تکلیف دشوار گام دوم انقلاب، تعالی جایگاه اجتماعی بانوان و توسعه‌ی تحول آفرین مدیران زنی ست که با ارتقاء جوهره ی وجودی زن این روزگار، نقش آینه گی نسل آینده را هم تقبل نمایند که معتقدیم هر چه امروز میراث گرانمایه ی انقلاب اسلامی ست مرهون هوشمندی زنان و مادران روز گذشته که فاطمه وار، تحکیم بخش خانواده و نشاط آفرین اجتماعی بوده اند می باشد. با فروتنی تمام این روز بی نظیر را به زنان و مادران این سرزمین، بانوان همکار و فرزندان نازنینم در همه ی دانشگاه های کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم. ان شالله بیشتر از پیش، به آگاهی و اندیشه و آینده آفرینی، موجبات سربلندی میهن خود را ممکن سازید.




منبع:

1401/10/23
14:48:47
itemprop="bestRating">5
354
تگهای خبر: آموزش , تحقیقات , دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد