وبلاگ آفتاب
رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) مطرح كرد:

شهادت ۶۸ دانش آموز نماد مظلومیت در جنگ

شهادت ۶۸ دانش آموز نماد مظلومیت در جنگ

به گزارش وبلاگ آفتاب، لرستان رییس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) اظهار داشت: 150 مقاله به همایش ملی حقوق کودک در پرتو حقوق بشردوستانه ارسال شد.


احسان یاوری در همایش ملی حقوق کودک در پرتو حقوق بشردوستانه با محوریت ۶۸ دانش آموز شهید حمله موشکی بروجرد که ۲۰ دی ماه در اداره ارشاد شهرستان برگزار شد، اظهار نمود: نظام جمهوری اسلامی در عین اقتدار و قدرت از مظلومیت برخوردار می باشد.
وی خاطرنشان کرد: نماد اقتدار جمهوری اسلامی و مردم ایران نیروهای مسلح هستند که در عرصه های مختلف این اقتدار را به اثبات رسانده اند و در آن شکی نیست اما بعد مظلومیت نظام را باید پذیرفت.
رییس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) تصریح کرد: مصداق و نماد این مظلومیت در جنگ تحمیلی و حملات شیمیایی و موشکی و در حمله موشکی به یکی از مدارس بروجرد و شهادت ۶۸ کودک دانش آموز به اوج رسید.
یاوری افزود: سال ۶۵ که رزمندگان در جبهه های حق مقابل باطل به پیروزی های پی درپی رسیدند دشمن بعثی انتقام آنرا از مردم مظلوم ما گرفت انتقام پیروزی ها را در کف شهرها از مردم مظلوم ما گرفته شد.
وی بیان نمود: حمله موشکی به مدرسه ای در بروجرد و شهادت ۶۸ دانش آموز آن گونه که باید در مجامع بین المللی مطرح نشد و مورد توجه مدعیان حقوق بشر قرار نگرفته است.
رییس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) افزود: باید ندای مظلومیت را به جهانیان انتقال داد و برگزاری این همایش در جهت تبیین ابعاد علمی شهادت ۶۸ دانش آموز حمله موشکی بروجرد در ۲۰ دی ماه سال ۱۳۶۵ است.
یاوری اظهار داشت: این اتفاق از ابعاد علمی مختلفی شامل حقوق بین الملل و جامعه شناسی قابل تبیین است و باید برای مردم به ویژه نسل جوان و افکار عمومی دنیا روشن سازی شود.
وی اظهار نمود: ۱۵۰ مقاله علمی از سراسر کشور به اولین همایش ملی حقوق کودک در پرتو حقوق بشردوستانه با محوریت ۶۸ دانش آموز شهید حمله موشکی به بروجرد ارسال شده است.
رییس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) خاطرنشان کرد: این میزان استقبال از تبیین علمی حقوق کودک نشان دهنده این است که بعد از ۳۷ سال همچنان افکار عمومی و جان و دل ها به یاد شهدا می تپد و از این آمادگی افکار عمومی برای تبیین مظلومیت نظام بهره برد.




منبع:

1401/10/20
16:12:09
itemprop="bestRating">5
361
تگهای خبر: جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد