وبلاگ آفتاب
وزیر بهداشت در حاشیه نمایشگاه فن بازار ملی سلامت مطرح كرد

عرضه ۸۴۰ محصول فناورانه در فن بازار ملی سلامت

عرضه ۸۴۰ محصول فناورانه در فن بازار ملی سلامت

وبلاگ آفتاب: به گزارش وبلاگ آفتاب، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به صرفه جویی یک و هشتم میلیارد دلاری ناشی از تولید محصولات فناورانه داخلی، اظهار داشت: فن بازار ملی سلامت فرصتی برای سرمایه گذاری و تجاری سازی کالاهای ایرانی است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه هفتمین نمایشگاه فن بازار ملی سلامت، اظهار داشت: در این نمایشگاه ۸۴۰ محصول فناورانه عرضه شده اند که در گذشته خیلی از این محصولات از خارج وارد می شدند.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۵ درصد فعالیتهای دانشگاهی کشور در حوزه سلامت هستند و تولید محصولات فناورانه داخلی باعث یک و هشت دهم میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مجوز ۱۴ پارک علم و فناوری در شورای گسترش داده شده و هفت مرکز نوآوری سلامت سال جاری افتتاح شده اند، اضافه کرد: بین دانشگاه و تجارت فاصله ای وجود دارد و این نمایشگاه فرصتی برای سرمایه گذاری و تجاری سازی محصولات است.
دکتر یونس پناهی؛ معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت هم اظهار داشت: دستاوردهای دانشگاه های علوم پزشکی که پارسال در زمینه رفع نیاز مردم فعالیت داشته اند، در این نمایشگاه عرضه می شود.
وی اضافه کرد: یک هزار و ۱۲۸ شرکت دانش بنیان از حدود هشت هزار شرکت در حوزه سلامت فعال می باشند و ۲۷ درصد سهم فروش شرکتهای دانش بنیان متعلق به آنها است.
پناهی اظهار داشت: هم اکنون ۹۸ مرکز رشد، ۱۱ پارک علم و فناوری، ۶۴۷ محصولات سلامت محور، ۲۲۶۶ شرکتهای مستقر و ۲۰۴۸ اختراعات در حوزه سلامت داریم.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت افزود: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه ایجاد ارتباط مستقیم بین صنعت و دانشگاه است تا تولیدات دانشگاه به صنعت معرفی شوند.
وی اظهار داشت: تمام دانشگاه های کشور در این نمایشگاه فناورانه حضور دارند و هر دانشگاه چند محصول دانش بنیان معرفی و عرضه نموده است.




منبع:

1401/10/11
14:34:00
itemprop="bestRating">5
405
تگهای خبر: آموزش , تحقیقات , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد