وبلاگ آفتاب
رئیس سازمان امور دانشجویان:

دانشگاه های علوم کشاورزی باید در رسیدن به امنیت غذایی و کارآفرینی پیشرو باشند

دانشگاه های علوم کشاورزی باید در رسیدن به امنیت غذایی و کارآفرینی پیشرو باشند

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی باید در رسیدن به امنیت غذایی و کارآفرینی پیشرو باشند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، در هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور از دانشگاه های علوم کشاورزی و منابع طبیعی کشور خواست در رسیدن به امنیت غذایی کشور و اشتغالزایی نقش پیشرو و الگو را ایفا کنند.
وی در جمع اعضای هیات رئیسه و مدیران حوزه دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام و شهدا، ضمن اشاره به اقلیم چهار فصل ایران اضافه کرد: خاک و وضعیت اقلیمی ما برای فعالیت کشاورزی در شرایط خوبی قرار دارد و در صورت تدبیر و برنامه ریزی، ایران را از هر محصول کشاورزی خودکفا می سازد.
معاون وزیر علوم کمبود منابع آبی برای فعالیتهای کشاورزی را ناشی از عدم استفاده بهینه و مکانیزه از آب عنوان نمود و اظهار داشت: دانشگاه های کشاورزی و منابع طبیعی می توانند در نوع کشت و نحوه آبیاری، الگوی مناسبی را برای کشاورزان عرضه کنند و دانشجویان این رشته ها هم به عنوان تسری دهندگان شیوه درست کشت و برداشت و آبیاری در تمام نقاط کشور ایفای نقش نمایند.
داداش پور در ادامه به شیوه نامه همیار دانشجو اشاره نمود و اظهار داشت: تعرفه همیار دانشجو به میزان قابل توجهی افزوده شده و انتظار می رود دانشجویان و مدیران دانشگاه با استقبال از این طرح در مهارت افزایی و همدلی و تعامل سازنده طرفینی، بستر شکوفایی استعدادهای مهارتی دانشجویان را فراهم سازند و هم در کمک هزینه زندگی و تحصیل دانشجویان، این طرح موثر و مفید واقع شده و برای آینده شغلی آنها تجربه خوبی را رقم زند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بین المللی شدن دانشگاه ها را با جذب حداکثری دانشجوی خارجی مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: جذب دانشجو و تبادل علمی و امضای تفاهمنامه با دانشگاه های کشورهای همسایه می تواند کمک بسیار خوبی برای ارتقا سطح علمی و همکاریهای بین المللی دانشگاه ها باشد و اتحادیه دانشگاه های پیرامون دریاچه خزر فرصتی بسیار مغتنمی است تا دانشگاه های حاشیه دریا بتوانند از ظرفیت های علمی یکدیگر بهره مند شوند و با عنایت به جایگاه علمی دانشگاه های ما، جذب دانشجو از کشورهای همسایه و همجوار خزر در اولویت باید قرار گیرد. دکتر داداش پور ضمن اشاره به کاهش تعداد دانشجویان در رشته های مرتبط کشاورزی، خاطرنشان کرد: این مسئله برای آینده کشور و نوسازی بخش کشاورزی امر حیاتی می باشد و کاهش تعداد دانشجویان می تواند اهداف کشور را در این بخش با مشکلاتی مواجه سازد.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: باید انگیزه لازم بین دانشجویان ایجاد شود تا هم ارزش افزوده بخش کشاورزی افزایش یابد و هم فرصت اشتغالزایی برای آنان فراهم شود. در این نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه ضمن عرضه گزارش و برگزاری کلاس های حضوری بعد از کاهش چشم گیر ویروس کرونا، به بیان دغدغه ها و مشکلات حوزه های دانشجویی، رفاهی و پژوهشی دانشگاه پرداختند.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر داداش پور در ادامه ضمن افتتاح سالن چند منظوره ورزشی خواهران و بازدید از سرای دانشجویی خواهران، سالن ورزشی آقایان، سالن تیراندازی، سالن غذاخوری دانشجویی و کارکنان، بوفه دانشجویی و برخی از دانشجویان در حاشیه این بازدیدها گفتگو نمود و از نزدیک با دغدغه ها و مشکلات دانشجویان آشنا شد.



1401/10/09
14:05:33
itemprop="bestRating">5
340
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد