وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

در شرایط بحرانی چگونه عمل کنیم؟

در شرایط بحرانی چگونه عمل کنیم؟

به گزارش وبلاگ آفتاب، برنامه ماه نشان کاری از گروه تغذیه شبکه رادیویی سلامت است که روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته، از ساعت ۹ بامداد روی آنتن رادیو سلامت می رود.



فاطمه بی تقصیر تهیه کننده «ماه نشان» در رابطه با این برنامه رادیویی و اهداف و محتوای آن به خبرنگار مهر اظهار داشت: کشور ما، جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است بگونه ای که در حوزه زلزله، ششمین کشور لرزه خیز و در بحث سیل، چهارمین کشور سیل خیز هستیم.
وی افزود: با عنایت به اجتناب ناپذیر بودن وقوع بحران، باید با سیاستی جامع و برنامه ریزی شده و البته همگانی، مجموعه راهبردهای آمادگی مقابله با مخاطرات را در بین شهروندان نهادینه کرد که یکی از اهداف این برنامه هم همین رویکرد است.
بی تقصیر خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی هر یک از شهروندان حتی اگر از توان، دانش و انگیزه کافی جهت کمک به دیگران برخوردار نباشند، دست کم می توانند برای حفظ جان خود و اعضای خانواده پیش قدم شوند. بر همین اساس، رویکرد برنامه «ماه نشان»، بررسی ظرفیت ها، توان، نقش و آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مقابل حوادث و بلایایی طبیعی و سوانح است و این آموزش ها از راه برنامه ارائه خواهد شد.
وی ضمن اشاره به محورها و آیتم های برنامه بیان نمود: در ابتدای برنامه مستندی از تجربه گران حوادث یا بلایای طبیعی پخش می شود، که این مستند، روایتی از حادثه ای است که اتفاق افتاده است که با بازسازی آن، مبحث اصلی برنامه مطرح می شود. بعنوان مثال روایتی از یک اتفاق در جاده که بر اثر طوفان خودرویی صدمه دیده، درخت روی آن افتاده و سرنشینان آن گرفتار شدند پخش می شود. در این حادثه، سرنشینان چه عملکردی باید داشته باشند؟ سوالی است که در برنامه مطرح می شود و مخاطبان به آن پاسخ می دهد.
این تهیه کننده افزود: پس از پخش نظرهای مردمی در رابطه با مبحث برنامه، آقای هلالی که اجرای آن بر عهده علی جبلی است، وارد عمل می شود. او کارشناس خبره جمعیت هلال احمر است که ضمن پرداختن به جزئیات حادثه در رابطه با راه های کنترل این بحران، نکاتی ویژه و کلیدی را مطرح می کند. آقای هلالی، شخصیت اصلی برنامه است که در چارچوب کاراکتری که برای آن تعریف شده است به تشریح حادثه یا بحران و عرضه راهکارهای موجود با عنایت به مستندی که در ابتدای برنامه پخش شده است، خواهد پرداخت.
تهیه کننده برنامه «ماه نشان» در انتها اظهار نمود: آموزش شیوه های امداد و نجات در شرایط بحران؛ ارتقاء سطح دانش عموم مردم در ارتباط با خود امدادی و خود درمانی در شرایط بحران؛ معرفی نقش هلال احمر در امداد و نجات؛ و آشنایی با خدمات هلال احمر در زمان بروز حوادث غیر مترقبه همچون اهداف این برنامه است که در آن به موضوع هایی نظیر امداد و نجات، تدارکات پزشکی، درمان و توانبخشی، مدیریت سوانح و کاهش خطرات، خدمات داوطلبانه، خدمات پزشکی و بهداشتی، و درمان های اضطراری پرداخته می شود از دیگر موارد مورد بحث در برنامه است.
برنامه «ماه نشان» به تهیه کنندگی سهیلا باقری و فاطمه بی تقصیر، کاری از گروه تغذیه رادیو سلامت است که روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته، از ساعت ۹ بامداد به مدت ۱۰ دقیقه از موج اف. ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز پخش می شود.


منبع:

1401/10/03
10:12:01
itemprop="bestRating">5
426
تگهای خبر: آموزش , جهان , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد