وبلاگ آفتاب

آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی از زبان رئیس دانشگاه آزاد

آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی از زبان رئیس دانشگاه آزاد

به گزارش وبلاگ آفتاب، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در جریان اعتراضات اخیر اظهار داشت: دانشجویانی که بیرون از دانشگاه دستگیر شده اند، اگر کاری که حق دیگری را ضایع کرده باشد، انجام نداده باشند، طبق تعامل صورت گرفته، به جای ˮبرخورد قضاییˮ به صورت ˮانضباطیˮ با آنها برخورد می شود.


دکتر محمد مهدی طهرانچی در گفتگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب و با تکیه بر این که کوشش برای آزادی دانشجویان بازداشت شده وظیفه ماست، اظهار نمود: این وظیفه، باید توسط من، روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد و ما این رفتار را مراقبت والدانه میدانیم.
وی در این خصوص افزود: در مراقبت والدانه، به فرزندان گفته می شود که انجام هر کاری، عقوبتی دارد. متاسفانه برخی اینطور به دانشجویان القاء کرده اند که "بروید، هرکاری دوست داشتید انجام دهید و هیچ مشکلی نیست". بعنوان مثال، آیا میتوان گفت دانشجویی، می تواند به بهانه این که دانشجو است، خیابان یک طرفه را خلاف برود؟ چون او دانشجوست، مختار به انجام این کار مغایر قانون نیست.
دکتر طهرانچی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اضافه کرد: ایشان فرمودند که این بچه ها، بچه های خودمان هستند و یک سری هم، آدم های محوری این جریانات هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده دانشجویانی که به خارج از کشور وصل هستند و صدمه رسانده اند، جای خویش را دارد. ولی تمام مراقبت ما اینست که، دانشجویانی که بچه های خودمان هستند و در یک فضای هیجانی حرکت هایی انجام داده اند که در حد یک عکس العمل هیجانی بوده است، در فضای کمیته انضباطی با آنها برخورد شود.
دکتر طهرانچی تصریح کرد: طبق آخرین آمارهایی که به دستم رسیده است، اکثریت نزدیک به مطلق این دانشجویان با تعهد دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص این که دانشگاه آزاد خودش مسائل آنها را در کمیته انضباطی بررسی می کند، آزاد شده اند و پرونده آنها از پرونده قضایی به پرونده انضباطی کاهش پیدا کرده است. البته برخورد انضباطی یک حرکت در چارچوب "مراقبت والدانه" است و اینطور است که به فرزند(دانشجو) گفته شود برای هر عملی، عقوبتی وجود دارد. همانطور که دانشجویی که درس می خواند در انتها ترم قبول می شود و دانشجویی که درس نمی خواند، قبول نمی گردد، برای اقدامات انجام شده توسط دانشجویان هم نتیجه ای وجود دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در داخل دانشگاه هیچ دانشجوی بازداشتی نداشتیم، تصریح کرد: دانشجویان خاطی که بیرون از محیط دانشگاه دستگیر شده اند، اگر اقداماتی مانند آتش زدن به اموال عمومی، آسیب، ضربه و در کل کاری که حق دیگری را ضایع کرده باشد، انجام نداده باشند، طبق تعامل صورت گرفته، به جای "قضایی" به صورت "انضباطی" با آنها برخورد می شود.
وی در انتها اظهار نمود: مراقبت والدانه ما این گونه است که به دانشجویان بگوییم شما در دنیای واقعی زندگی می کنید. اگر این تذکرات را هم اکنون به شما گوشزد نکنیم، در آینده به ما متذکر می شوند که چرا چنین نکاتی را به شما نگفته بودیم.




منبع:

1401/09/25
11:57:56
itemprop="bestRating">5
445
تگهای خبر: دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد