وبلاگ آفتاب

پایان مأموریت آرتمیس 1 چه زمانی است؟

پایان مأموریت آرتمیس 1 چه زمانی است؟

به گزارش وبلاگ آفتاب، فضاپیمای اوریون مأموریت آرتمیس ۱ ناسا مقرر است در ۱۱ دسامبر به زمین بازگردد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، این کپسول حوالی ساعت ۱۲: ۴۰ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۱: ۱۰ به وقت تهران) در سواحل باخا کالیفرنیا آب فرود خواهد داشت و این پایان مأموریت تاریخی آرتمیس ۱ ناسا است.
آرتمیس۱ مأموریت مهمی برای اوریون و موشک "سامانه پرتاب فضایی" (SLS) ناسا است که این کپسول را در ۱۶ نوامبر به فضا پرتاب کرد. اگر همه چیز در این مأموریت خوب پیش برود، اوریون و سامانه پرتاب فضایی در سال ۲۰۲۴ فضانوردان را طی مأموریت "آرتمیس۲" به اطراف ماه پرتاب خواهند کرد. "آرتمیس۳" هم در سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶، فضانوردان را در نزدیکی قطب جنوب ماه قرار خواهد داد.
کپسول بدون خدمه اوریون مأموریت آرتمیس ۱ مقرر است بعدازظهر یکشنبه (۱۱ دسامبر) به زمین بازگردد و سفر حدودا ۲۶ روزه خود در اعماق فضا را با فرود آمدن در اقیانوس آرام در سواحل باخا کالیفرنیا به پایان برساند.
اوریون تا به امروز عملکرد بسیار خوبی داشته است و اعضای تیم آرتمیس ۱ مطمئن هستند که این موفقیت تا یکشنبه ادامه می یابد.
مایک سارافین، مدیر مأموریت آرتمیس، بعدازظهر پنجشنبه (۸ دسامبر) طی یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت: ما گارد خویش را ناامید نمی نماییم. ما چیزهای سختی در پیش داریم. در واقع، بازگشت اوریون به خانه یکی از چالش برانگیزترین مراحل مأموریت آرتمیس ۱ است. این کپسول روز یکشنبه با سرعتی در حدود ۲۵۰۰۰ مایل در ساعت (۴۰۰۰۰ کیلومتر در ساعت) یا حدودا ۳۲ برابر سرعت صوت وارد جو زمین خواهد شد.
در هنگام ورود مجدد، اوریون دمایی در حدود ۵۰۰۰ درجه فارنهایت (۲۸۰۰ درجه سانتیگراد) را تجربه خواهد نمود که این دما تقریبا معادل نیمی از گرمای سطح خورشید است. سپر حرارتی کپسول باید این دفعه حرارتی را تحمل کند و از بقیه فضاپیما محافظت کند.
این یک آزمایش بزرگ برای سپر حرارتی این مأموریت است که کاملاً جدید است و هنوز با چنین شرایط شدیدی روبرو نشده است. این سپر حرارتی با عرض ۱۶.۵ فوت (۵ متر)، بزرگترین سپر حرارتی در نوع خود است.
اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، اوریون یکشنبه در حدود ساعت ۱۲: ۴۰ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی در اقیانوس آرام، در سواحل غربی باخا کالیفرنیا فرود خواهد آمد. یک کشتی نیروی دریایی ایالات متحده، یواس اس پورتلند، در منطقه منتظر خواهد بود تا اوریون را بازیابی کند و کپسول را به سن دیگو بازگرداند. از آنجا، اویون راهی مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا خواهد شد و در آنجا بررسی کامل بعد از پرواز صورت خواهد گرفت.
باآنکه اوریون سرنشین ندارد، اما برای اندازه گیری میزان قرار گرفتن در معرض تشعشع و استرس هایی که یک سرنشین در پرواز به ماه و برگشت به زمین تجربه می کند، آدمک هایی درون اوریون قرار گرفته اند که یکی از این آدمک ها نمونه ای کامل از بدن آرتورو کامپوس است که به افتخار وی و نقشش در مأموریت "آپولو ۱۳" طراحی شده است.



1401/09/18
12:43:50
itemprop="bestRating">5
409
تگهای خبر: بازی , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد