وبلاگ آفتاب
در راه اندازی شبكه رویا مطرح شد؛

زمانی سریال ما درترکیه پرفروش بود

زمانی سریال ما درترکیه پرفروش بود

به گزارش وبلاگ آفتاب، شبکه تلوبیونی رویا وابسته به دانشگاه صداوسیما، با حضور تعدادی از مدیران رسانه ملی به صورت رسمی شروع به کار کرد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، آیین راه اندازی شبکه تلوبیونی دانشگاه صداوسیما با نام شبکه «رویا» بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۶ آبان ماه در دانشگاه صداوسیما برگزار گردید.
مژده لواسانی اجرای این برنامه را بر عهده داشت و شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما، وحید جلیلی قائم مقام رئیس رسانه ملی، محسن برمهانی معاون سیما، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، غلامرضا نوری معاون فضای مجازی صداوسیما و حسن خجسته همچون حاضران در این مراسم بودند.
شهاب اسفندیاری در ابتدای این مراسم در سخنانی اظهار داشت: دهه های زیادی است که رویای یک «رویا» در ذهن نسل های زیادی بوده است. امروز به فضل خدا و حمایت های ریاست صداوسیما و معاونت فضای مجازی دانشجویان صاحب شبکه «رویا» شدند.
وی افزود: ۴۴ سال پیش در آبان ماه در پاریس تعدادی از دانشجویان با امام (ره) دیدار کردند و ایشان سخنرانی خویش را با آیه ای شروع کردند و توضیح دادند که خدا به پیامبر (ص) می گوید که برای خدا قیام کنید، دو نفری و یا حتی یکی یکی. برخی تحلیل گران به ما گفته اند برای خدا بودن قیام مهم می باشد و نه تعداد.
این رئیس دانشگاه در ادامه خاطره ای از کوشش برای نزدیکی دانشگاه و رسانه ملی تعریف و در ادامه تصریح کرد: به جهت اینکه بتوانیم رسانه موثری باشیم باید تلاش نماییم تا روایت اول را بگوییم.
وی در ادامه به حضور سیدمحسن مهاجرانی از معاونان اسبق سیما اشاره و اظهار داشت: رابطه رسانه و دانشگاه خراب بود تا این که پس از چند سال رسانه ملی حامی اندیشمندان و دانشمندان شد و برنامه مهمی چون «چهره های ماندگار» راه افتاد و همه مفاخر کشور در این برنامه مورد تجلیل قرار گرفتند. سیدمحسن مهاجرانی طراح این برنامه هم اینجا حضور دارد کسی که در بدترین شرایط سیاسی که خبرنگاران صداوسیما را به دانشگاه راه نمی دادند، کارهای مهمی کرد. او در حوزه تولیدات هم کار را به جایی رساند که ما ده سریال الف ویژه داشتیم، آن زمان «مریم مقدس» در ترکیه پرفروش ترین شد و امروز به جایی رسیده ایم که متاسفانه سریال های ترکی پربیننده هستند! سریال «یوسف پیامبر» و «مختارنامه» ما هم در منطقه پربیننده شدند.
وی افزود: ما ابتدا اقتدار فرهنگی داشتیم و بعد اقتدار سیاسی پیدا کردیم و اگر خدایی نکرده اقتدار فرهنگی مان تضعیف شود، آن اقتدار را هم از دست خواهیم داد.
اسفندیاری خاطرنشان کرد: راه اندازی این شبکه که در سند تحولات سازمان است، یکی از راهبردهای کلان الهام بخشی برای رویش استعدادهاست. شبکه «رویا» بستری است برای شناسایی و پرورش رویش های انقلاب. از دیگر راهبردها در این راه تقویت عدالت رسانه ای است. کار رسانه ای امروز منحصر به متخصصین است و هرکسی امروز یک رسانه است و باید بستر را برای همه فراهم نماییم.
«رویا» یک فرصت طلایی است
غلامرضا نوری معاون فضای مجازی صداوسیما هم در سخنانی اظهار داشت: فرصت های مختلفی با این امکان تلوبیون وجود دارد. تلوبیون حدود ۲۰ میلیون نصب دارد و کاربر ماهانه اش از ۱۶ تا ۱۸ میلیون است. ترافیک آن نشان از مصرف بالاست. حدود ۲ میلیون از خارج از کشور به این محتوا دسترسی دارند. اینها فقط با محتوای صداوسیما شکل گرفته است و نشان داده است مردم در ایران و دنیا همچنان طالب محتوای صداوسیما هستند.
وی افزود: رویا را بعنوان یک فرصت طلایی باید جدی بگیریم تا نیاز انقلاب اسلامی را در رسانه محقق نماییم.
در ادامه این برنامه مادر شهیدان خالقی پور روی صحنه حاضر شد و در سخنانی کوتاه آرزو کرد: آرزو می نماییم بزودی زود از صداوسیما، این مکان مقدس ظهور امام زمان (عج) را اعلام کنند. همه شما هم در خدمت آقا باشید. با خودتان هم عهد کنید که در خدمت ملت نجیب ایران باشید.
در ادامه بهادری جهرمی سخنگوی دولت اظهار داشت: سه نکته در تقدیر از این اتفاق دارم، نکته اول این که حتما آموزش های ما باید به سمت آموزش های حرفه ای برود. یکی از نقاط ضعف ما اینست که آموزش حرفه ای نمی بینیم و تازه پس از آموزش می خواهیم نکاتی را یاد بگیریم.
وی افزود: این شبکه تلوبیونی به ارتقای وضعیت آموزشی کمک می نماید. از تولیدات و محصولات خود بازخورد بگیرید و باردیگر پله ای بالاتر بروید. امیدواریم این شبکه محلی برای بازخورد گرفتن و به تصویر گذاشتن شود.
بهادری جهرمی اضافه کرد: مسأله بعدی ناظر به نسل جوان است که ذات آنها تحول گرا بودن و آرمانخواه بودن است. جنس جوان اینست که قدرت ریسک و نوآوری دارد و تحول گراست. اساسا شبکه رویا سبب رویش بیشتر دانشجویان این دانشگاه می شود و محصولات این دانشگاه سبب رویش بیشتر حوزه رسانه در کشور می شود. پس شبکه رویا اگر خوب استفاده گردد به رویش رسانه و سازمان و کشور منجر می شود.
وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر در این دوره همدلی نزدیکی بین مدیران حوزه رسانه دولت و اساساً مدیران دولتی با مدیران صداوسیما در آرمان مشترک نگاه مشترک در رسیدن به اهداف مشترک و از پیش پا برداشتن مشکلات وجود دارد.
بهادری جهرمی اظهار داشت: آزادسازی سواحل، تسهیل مجوزهای کسب و کار و… بدون این دو بال نشدنی بود و من آمدم تا بعنوان مسئول اطلاع رسانی دولت اعلام کنم که دولت دستش را دراز می کند به سمت دانشجویان. دولت نیازمند کمک جامعه دانشگاهی است. او در آخر سخنانش بیان نمود: در کنار تلخی حوادث اخیر قدر برخی نکات را هم بدانیم که بیشتر جایگاه رسانه مشخص شد؛ این که روایت گری درست که روشنگری دارد و روایتگری غلط که مانع بوجود می آورد. انتقاد وحید جلیلی از سلبریتیزم سخیف در صداوسیما در بخشی از این مراسم وحید جلیلی در سخنانی خطاب به دانشجویان اظهار نمود: سازمان صداوسیما بعنوان رسانه ملی جامعه ایران نیازمند تکاپوها و ابتکارات تازه است. شما نسبت به همه اولی هستید که در رابطه با ابتکار فکر کنید. وی افزود: ابتکار صرفا کاری حرفه ای و فنی نیست و نیازمند ذوق و منظومه فکری است. نیاز داریم ذوق ما و تکنیک ما کمک نماید کارهای انجام نشده را کشف نماییم. جلیلی اضافه کرد: سلبریتیزم سخیف که صداوسیما در مواردی به آن مبتلا شدن شده و امروز عوارض و عواقب آنرا می بینیم و اقتضا می کند در دو حوزه کار مهم انجام دهیم یعنی در نسبت با جمهور و نخبگان. وقتی از جمهور مردم حرف می زنیم حواسمان باشد نگاهمان رسانه زده و فضای مجازی زده نباشد. جمعه گذشته دوستان دیدند تصاویری از روستاهای کشور که راهپیمایی ۱۳ آبان در آن برگزار شد و فردی با اسب و تراکتور راهپیمایی می کند. در خیلی از اینها نه دوربین و نه تریبونی و نه بازنمایی رسانه ای وجود دارد. این منظره بیشتر از چند دهه در صداوسیمای جمهوری اسلامی سانسور شده بود. اما به ذهن کسی خطور هم نکرده بود که نسبت به این سانسور وسیع انتقاد کند یا حتی توییت بزند. قائم مقام رئیس صداوسیما در امور فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقاتی که باید رخ دهد اینست که مستضعفین که قابلیت های اجتماعی و فرهنگی آنها دیده نشده و جدی نگرفته شده جدی گرفته شود. وی ادامه داد: ترمیم رابطه با جمهور به این معناست یعنی رها شدن از تصویری که رسانه های دشمن می خواهند القا کنند. جلیلی خاطرنشان کرد: سرفصل دیگر صحبت نخبگان هستند. ما بیست سال پیش نه ماهواره ای پرتاب کرده بودیم و نه در زیست فناوری شخصیت هایی مثل شاهوردی، بهاروند، پروانه فرزانه و.. را نداشتیم. امروز خود عده ای پرشور اعلام می کنند که سرنوشت جنگ های اروپایی را هم سلاح های ایرانی محقق می کند. وی در رابطه با ضرورت بازنمایی تصویر موفقیت های کشور در سینما و تلویزیون اظهار داشت: سینما را نگاه کنید هرچه ایران بیشتر پیشرفت کرده است تصویر ایران مفلوک تر شده است. حالا باید سهم چنین افرادی را به آنتن برسانیم و موفقیت ها نمایش داده شود تا تلاش ها و موفقیت ها را بیشتر کند.


منبع:

1401/08/17
08:43:02
itemprop="bestRating">5
353
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , دانشمند , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد