وبلاگ آفتاب
تهیه كننده نمایش با وبلاگ آفتاب مطرح كرد؛

جهان بانو از زنان اثرگذار تاریخ می گوید

جهان بانو از زنان اثرگذار تاریخ می گوید

به گزارش وبلاگ آفتاب، علی اسماعیلی تهیه کننده نمایش جهان بانو عنوان نمود این اثر نمایشی به زندگی زنان اثرگذار عالم از ازل تا زمان حال می پردازد و روزهای زوج تنها میزبان بانوان خواهد بود.



علی اسماعیلی تهیه کننده نمایش بزرگ میدانی «جهان بانو» در رابطه با مضمون و خصوصیت های این اثر نمایشی به خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایش «جهان بانو» در رابطه با زنان اثرگذار و تاریخ ساز است و از آغاز عالم تا زمان حال را در بر می گیرد. این نمایش از خلقت حضرت حوا شروع می شود و در ادامه قصه زندگی حضرت هاجر، حضرت آسیه، حضرت مریم، حضرت خدیجه، حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) را روایت می کند. پس از آن نمایش وارد تاریخ معاصر ایران می شود و نقش زنان اثرگذار در ماجرای کشف حجاب دوره رضاخان، دوران انقلاب، دفاع مقدس و در نهایت عصر حال را به تصویر می کشد.
وی در رابطه با پرداختن به زنان و ارتباطش با وقایع این روزهای جامعه توضیح داد: تولید این اثر نمایشی از بیشتر از سه سال قبل شروع شده و روی متن و محتوای کار وقت و انرژی زیادی گذاشته شده است ازاین رو تولید این اثر نمایشی ربطی به وقایع این روزها ندارد. تنها ۷ ماه روی تولید این نمایش و تمرین و آماده سازی دکور کار شده است تا اثری فاخر و در شان زنان روی صحنه برود. فرم و قالب نمایش شبیه نمایش های قبلی ما مانند «روشنایی شب تار» و «تنهاتر از مسیح» است اما از نظر محتوایی تفاوت زیادی با آثار گذشته دارد.
اسماعیلی در رابطه با زمان اجرای نمایش که قرار بود از اول آبان باشد، بیان نمود: ابتدا قرار بود یکشنبه اول آبان ماه آغاز اجرای نمایش در بوستان ولایت باشد اما به علت نامساعد بودن هوا و طوفان هایی که شاهدش بودیم اجرا به تعویق افتاد و به روز پنجشنبه پنجم آبان ماه موکول شد که به مدت ۲۵ شب روی صحنه خواهد بود.
این تهیه کننده ضمن اشاره به این که نمایش در بعضی روزها ویژه بانوان اجرا می شود، اظهار داشت: چون نمایش «جهان بانو» اثری متفاوت با مبحث شناخت زنان است تمهیداتی اندیشه شده تا سه روز در هفته و در ایام زوج نمایش مختص بانوان به صحنه برود و پذیرای زنان، تشکل های دانشجویی بانوان و … باشد و روزهای دیگر مخاطبان می توانند با خانواده به دیدن نمایش بنشینند.
وی در انتها در رابطه با علل پرداختن به چنین مضمونی خاطرنشان کرد: معتقدم در فعالیتهای فرهنگی و هنری آنطور که باید و شاید به زنان و نقششان در وقایع اثرگذار تاریخی نپرداخته اند و رهبر انقلاب هم چندین بار در سخنرانی های مختلف بر ضرورت توجه فرهنگی به مبحث بانوان تاکید داشتند اما متاسفانه کاری که در شان و منزلت زنان باشد تولید نشده بود. ازاین رو ما با با دقت نظر و وسواس زیاد روی این اثر کار کردیم و تنها سه سال نگارش و بازنویسی متن این نمایش به طول انجامید و وقت و انرژی زیادی روی محتوای کار گذاشته شده چون مبحث زنان حساس تر از بقیه موضوعات است و ظرافت های خاصی را می طلبد. در نهایت نمایش «جهان بانو» آماده شد که ان شاءالله اثری فاخر و در شان زنان عالم باشد.
فصل اول نمایش بزرگ میدانی «جهان بانو» به تهیه کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بز را اجرای خویش را از پنجشنبه ۵ آبان در بوستان ولایت شروع کرده است که به مدت ۲۵ شب، هر شب ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان است.
«جهان بانو» نمایشی است با محوریت بانوان که در خلاصه داستان آن آمده است: «جهان بانو، جهان بانوان است، بانوان آسمانی، از ازل تا حال. جهان بانو داستانی است نه تنها برای زنان، که در رابطه با زنان برای شناخت ایشان …»
علاقه مندان می توانند برای تهیه و رزرو بلیط خود، به سامانه namaticket.ir رجوع کنند. همینطور روزهای زوجِ این نمایش ویژه بانوان است.
«جهان بانو» تازه ترین اثر سازمان هنری رسانه ای اوج است که به همت موسسه سیمای ققنوس روی صحنه خواهد رفت.

1401/08/07
08:55:34
itemprop="bestRating">5
693
تگهای خبر: جهان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد