وبلاگ آفتاب
جوادی :

سینماگران حوزه کودک نیازمند ایده هستند

سینماگران حوزه کودک نیازمند ایده هستند

به گزارش وبلاگ آفتاب، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: اگر نشسته اید تا سینما به تنهایی بتواند فیلمی فاخر برای کودک بسازد، زهی خیال باطل.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، هم اندیشی فعالان تعلیم و تربیت برای ارتقای سینمای کودک عصر روز پنجشنبه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار گردید. سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این هم اندیشی با اشاره به اینکه تولیدات سینمای کودک و نوجوان در ایده و محتوا گرفتار ضعف است اظهار داشت: روحانیت و مسؤلان تعلیم و تربیت کشور به ما می گویند کودک تراز انقلاب اسلامی را نشان دهید اما نمی گویند کودک تراز انقلاب اسلامی دقیقا یعنی چه. بارها سوال کردیم برای آموزش به کودک و نوجوان دقیقا چه چیزی می خواهید. اما معلوم نیست باید چه چیزی را در تولیدات سینمایی به کودک آموزش دهیم. مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اضافه کرد: این فاصله بین فعالان تعلیم و تربیت و تولید کنندگان سینمای کودک و نوجوان سبب شده است این سینما همچون یک بلم روی آب باشد. سینماگران ما بیشتر تکنسین سینما هستند. می دانند از راه فرم های جهانی فیلم بسازند اما این که چه چیزی را باید روی پرده از کودک نشان دهیم، موضوعی است که باید فعالان تعلیم و تربیت به ما بگویند.

وی با اشاره تولیدات بسیار اندک پرارزش در سینمای کودک و نوجوان اظهار داشت: اگر مقرر است پنج فیلم را در بنیاد سینمایی فارابی بسازم چه چیزی اولویت است و باید چه چیزی را بسازیم. آن قدر در حوزه کودک و نوجوان با چالش مواجه هستیم که دیگر وقت برای اتلاف نداریم. همان گونه هم که فعالان تعلیم و تربیت اشاره کردند متأسفانه تابحال هم تولیدات ما در حوزه کودک و نوجوان کیفیت چندانی ندارند. مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن اشاره به نشست اخیر خود با سینماگران حوزه کودک اظهار داشت: خانم برومند چندی قبل به ما گفتند من دیگر کودک نسل امروز را نمی شناسم. کودک امروز در نسل جدید دیگر زی زی گولو را نمی شناسند. او درگیر فضای مجازی است و دیگر با زبان کودک بیست سال پیش ارتباط برقرار نمی کند.

جوادی با اشاره به اینکه اگر نشستید سینما به تنهایی بتواند فیلمی فاخر برای کودک بسازد، زهی خیال باطل. اظهار داشت: من فیلم نامه ها را می بینم که چه قدر از کودک امروز دور است. غالباً نویسنده ها از بالا به دنیای کودک نگاه می کنند. مرد چهل یا پنجاه ساله ای هیچ درکی از کودک امروز ندارد. من از فعالان تعلیم و تربیت می خواهم از هر طریقی به ما کمک کنند که چه چیزی را چه گونه به کودک بگوییم. ما تدارکاتچی خوبی هستیم. پشتیبانی تولیدات سینمای کودک و نوجوان با ما. شما به ما ایده و محتوا بدهید. مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اضافه کرد: سینماگران هم هم اکنون مایل نیستند در سینمای کودک وارد شوند چونکه نمی خواهند روی اسب شکست خورده شرط بندی کنند در حالیکه همین جمع شما فعالان تعلیم و تربیت هم می توانید در اکران به فروش تولیدات کمک کنید.

سینمای تعاملی، ضرورت استفاده از ایده و داستان های فعالان تعلیم و تربیت، استفاده از قوه تخیل و دوری از سینمای رئالیستی بعد از انقلاب در سینمای کودک، کمبود انیمیشن در آثار تولیدی، عدم وجود روانشناس کودک برای ساخت تولیدات رسانه ای همچون مسائلی بود که فعالان تعلیم و تربیت در این هم اندیشی به آن پرداختند.


منبع:

1401/07/22
13:14:12
itemprop="bestRating">5
525
تگهای خبر: آموزش , جهان , فضا , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد