وبلاگ آفتاب
در جشنواره فیلم توكیو ۲۰۲۲؛

آلخاندرو ایناریتو و کوجی فوکادا جایزه آکیرا کوروساوا را می گیرند

آلخاندرو ایناریتو و کوجی فوکادا جایزه آکیرا کوروساوا را می گیرند

وبلاگ آفتاب: جشنواره فیلم توکیو اعلام نمود با اهدای جایزه آکیرا کوروساوا 2022 به آلخاندرو ایناریتو و کوجی فوکادا از این دو چهره سینمایی تجلیل می کند.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم توکیو بعد از ۱۴ سال وقفه در اهدای جایزه کوروساوا که پیش تر به چهره هایی چون استیون اسپیلبرگ، یوجی یامادا و هو هسیا هسین اهدا شده بود، امسال ۲ چهره دیگر را به لیست برندگان قبلی می افزاید.
آلخاندرو گونزالس ایناریتو فیلمساز مولف مکزیکی و کوجی فوکادا کارگردان ژاپنی جایزه آکیرا کوروساوا را در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم توکیو که اواخر این ماه برگزار می گردد دریافت می کنند.
این جایزه به فیلمسازانی تعلق می گیرد که سهم خارق العاده ای در سینمای جهان دارند و انتظار می رود به آینده صنعت فیلم کمک کنند.
برگزیدگان امسال را کمیته ای شامل یوجی یامادا کارگردان، تاتسویا ماکادی بازیگر سرشناس، میکو هارادا بازیگر کهنه کار، سابورو کاواموتو منتقد فیلم و شوزو ایجاما کارگردان، انتخاب نموده اند.
این کمیته اعلام نمود جایزه امسال را به ایناریتو اهدا می کند برای اینکه وی از زمانی که با نخستین فیلمش «عشق سگی» توجه جهانیان را به سینمای مکزیک جلب کرد، تا به امروز که جوایز زیادی را به دست آورده، همچنان خودرا به شدت به چالش می کشد و با هر فیلمش اهتمام دارد تا چیز جدیدی را امتحان کند.
جدیدترین فیلم ایناریتو با عنوان «باردو، تاریخ دروغین یک مشت حقیقت» که برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز امسال به نمایش درآمد، در بخش جشن منتخب توکیو نمایش داده خواهد شد. وی با فیلم «عشق سگی» در سال ۲۰۰۰ برنده جایزه بزرگ جشنواره بین المللی فیلم توکیو شده بود و سال ۲۰۰۹ رئیس هیات داوران بیست و دومین جشنواره توکیو بود.
درباره فوکادای ۴۲ ساله، کمیته انتخاب فیلم های وی را به عنوان یک کارگردان جوان ژاپنی با آینده ای امیدوارکننده تحسین کرد و تاثیر پرانرژی او را بر صنعت، فراتر از فیلمسازی خواند.
فیلم «هارمونیوم» فوکادا در بخش نوعی نگاه شصت و نهمین جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد و جایزه هیات داوران را از آن خود کرد. وی یکی از کارگردان های جوان مولف ژاپنی در صحنه بین المللی است و در کارهایی فراتر از پشت دوربین شرکت داشته که ابتکار «کمک به سینماهای کوچک» با همراهی کارگردانان دیگر همچون برنده اسکار ریوسکه هاماگوچی، که هدف آن جلوگیری از فروپاشی سینماهای هنری ژاپن بعد از شرایط بحران مالی در حین پاندمی بود، همچون آنهاست. تازه ترین فیلم فوکادا با عنوان «عشق زندگی» در جشنواره فیلم ونیز امسال با تحسین منتقدان روبه رو شد.
مراسم اهدای جایزه آکیرا کوروساوا شنبه ۲۹ اکتبر خواهد بود. سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم توکیو از ۲۴ اکتبر تا ۲ نوامبر (۲۹ مهر تا ۶ آبان) انجام می شود.

1401/07/15
14:26:13
itemprop="bestRating">5
491
تگهای خبر: بازی , جهان , دوربین , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد