وبلاگ آفتاب
سخنگوی وزارت علوم در گفتگو با وبلاگ آفتاب خبرداد

اکثر دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند

اکثر دانشجویان بازداشتی آزاد شده اند

به گزارش وبلاگ آفتاب، سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازداشت برخی از دانشجویان در جریان نا آرامی های اخیر اظهار داشت: رایزنی های وسیعی توسط شخص وزیر، معاونان ایشان، روسای دانشگاه ها و معاونان آنها انجام شده  تا دانشجویان از بازداشت بیرون بروند. الان، بیشتر این دانشجویان آزاد شده اند و کماکان پیگیری ها ادامه دارد و موضوع را از مراجع بالادستی، دادستانی و دستگاه های امنیتی کشور پیگیری می نماییم.


دکتر علی شمسی پور در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دانشگاهها رکن اساسی پیشرفت و تولید علم هستند و حل مسائل و توسعه کشور بر دوش دانشگاه و دانشگاهیان است.
وی افزود: دغدغه مندی دانشگاهیان در قبال مسائل کشور همیشه مشهود بوده و عقلانیت حاکم بر تمام اجزای دانشگاه در برخورد با مسائل و مشکلات پیش آمده، سبب شده دانشگاه نقش چشم گیری در هدایت جامعه داشته باشد و در مقابل تحریکات و تحرکات دشمن و امواج هیجانی رسانه های نظام سلطه بایستد.
وی اظهار داشت: در مقطع فعلی هم انتظار می رود دانشگاهیان حضور و نمودی دغدغه مندانه و مبتنی بر منافع ملی داشته باشند. وزارت علوم نیز از همان روزهای اول اهتمام کرده اعتراضاتی که در دانشگاه ها شکل گرفته را به شکلی هدایت کند که از مسیر عقلانیت خارج نشود. با این وجود، معدود تحرکاتی خارج از انضباط، عقلانیت، چارچوب مقررات و قوانین انجام شده و گاهی تحت تاثیر هیجانات، تحرکاتی نیز در بیرون از دانشگاه توسط معدود دانشجویانی صورت گرفت که منجر به بازداشت آنها شد.
سخنگوی وزارت علوم افزود: از همان زمان، رایزنی های وسیعی توسط شخص وزیر، معاونان ایشان، روسای دانشگاه ها و معاونان آنها انجام شده تا این دانشجویان از بازداشت بیرون بروند. الان، اکثریت این دانشجویان آزاد شده اند؛ البته کماکان این پیگیری ها ادامه دارد و وزارت علوم، وضعیت سایر دانشجویان بازداشتی را از مراجع بالادستی، دادستانی و دستگاه های امنیتی کشور پیگیری می کند. امیدواریم فضای آرام دانشگاه ها و عقلانیت این نهاد این فرصت لازم را در اختیار ما قرار دهد که مشکلات معدود دانشجویان بازداشتی نیز حل و فصل شود.




منبع:

1401/07/09
07:26:44
itemprop="bestRating">5
341
تگهای خبر: امواج , تحقیقات , دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد