وبلاگ آفتاب
وزیر علوم در پیام خود به مناسبت اربعین عنوان كرد

تکلیف جامعه فرهیخته دانشگاهی را تبیین و تدوین آموزه های کربلا و تبدیل تاریخ به علم می دانم

تکلیف جامعه فرهیخته دانشگاهی را تبیین و تدوین آموزه های کربلا و تبدیل تاریخ به علم می دانم

وبلاگ آفتاب: به گزارش وبلاگ آفتاب، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام خود به مناسبت اربعین حسینی عنوان کرد: کاروان کربلا در هر منزل، منزلتی دارد و «اربعین» از منازل متبرکی ست که فضیلت و فلسفه ی قیام حضرت حسین بی علی(ع) را قوام می بخشد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن پیام دکتر محمد علی زلفی گل به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
کاروان کربلا در هر منزل، منزلتی دارد و «اربعین» از منازل متبرکی ست که فضیلت و فلسفه ی قیام حضرت حسین بی علی(ع) را قوام می بخشد. اربعین، بلوغ عزّت و شرفی ست که جز به آزادی و آزادی خواهی انسان نمی اندیشد و قربت دین را به غربت دنیا برمی گزیند. حسین؛ جانِ آگاهی ست که جهان را به اصالت حق و اقامه عدالت دعوت کرد و بر این آرمان، نه به عاقبت خویش که به وعده ی «والعاقبه للمتقین» دل خوش داشت.
کاروان اربعین از پس تاریخی عظیم هم چنان در فراز و فرود است و بر ماست که این میراث معنوی را هم به آیینِ سوگ و هم به آدابِ معرفتی زنده نگاه داریم و فرهنگ عاشورا را به آیندگان بسپاریم. تکلیف خود و جامعه ی فرهیخته دانشگاهی را تبیین و تدوین آموزه های کربلا و تبدیل تاریخ به علم می دانم. معتقدم که باید در زمینه ی اسلام شناسی و تاریخ تحلیلی رویدادهای صدر اسلام خصوصاً جهاد حماسی کربلا، نظام مندتر و کاربردی تر قدم برداشت تا هم آگاهانه از تحریف محتمل رویدادها برحذر باشیم و هم تصویری منطبق تر از کربلا ارائه دهیم. تصویری که هم به دادخواهی از ظلم بینجامد و هم موید حقانیت تاریخی کربلا باشد و بعنوان الگویی مدیریتی معرفی شود.
امیدوارم گنجینه معارف اسلامی به جهاد علمی اساتید، پژوهشگران، یاوران علمی و دانشجویان ارجمند این روزگار، گران سنگ تر از هر روزگاری به معرض نمایش گذاشته شود. بدین آرمان و آرزو؛ ایام اربعین حسینی را تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از خداوند متعالی قبولی آیین های سوگواری و کاروان های پیاده روی اربعین را مسئلت می نمایم.




منبع:

1401/06/27
09:37:15
itemprop="bestRating">5
364
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , تحقیقات , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد