وبلاگ آفتاب
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

دانشجویان مهم ترین سرمایه کشور برای حرکت به سمت آینده هستند

دانشجویان مهم ترین سرمایه کشور برای حرکت به سمت آینده هستند

به گزارش وبلاگ آفتاب، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: مشکلات، سختی ها در راه حرکت رو به جلو فراوان است اما نقاط امیدبخش و قدرت بخش بسیاری در پیش روی ما قرار دارد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در آیین اختتامیه طرح حامیم در استان آذربایجان شرقی، شرکت در این طرح را مقدمه ای برای ورود جوانان توانمند به عرصه های حل مشکلات کشور دانست.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به این که دانشجویان امروز ادامه دهنده راه شهدا هستند، تشریح کرد: 25 دانشجو از دانشجویان همین دانشگاه در مبارزه با رژیم طاغوت و در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند که نشان میدهد مسیر حرکت و نقش آفرینی در مسئولیت ها برای کسی بسته نیست اما این مسئولیت در برهه های زمانی مختلف، اشکال گوناگونی به خود می گیرد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشجویان را صاحبان میراث ارزشمندی دانست که از شهدا به ارث رسیده و اشاره کرد: هر کدام از بزرگان تاریخ ما سهم مهمی در جایگاه باارزش امروز ما دارند؛ بدین سبب ما همیشه باید در راه پیش رو ناظر به دستاوردهای ارزشمندی که در گذشته نبود و با جهد و جهاد و مبارزه به دست آمد، خودرا توصیف کرده و در ادامه مسیر حرکت نماییم.
وی با دعوت دانشجویان به مطالعه تاریخ ایران اضافه کرد: رجوع به تاریخ است که می تواند تصویری دقیق از وضعیت گذشته را به ما نشان دهد تا بدانیم حالا در چه حال و موقعیتی هستیم. به عنوان مثال این روزها که خبر فوت گورباچف که آخرین نفر از صدر هیئت رئیسه جماهیر شوروی است را مد نظر قرار بدهید و از خود بپرسید که چه اتفاقی در دوران بعد از انقلاب رخ داد و چطور ایرانی که روزی به دست شوروی و انگلیس و آمریکا تحقیر می شد، به جایگاهی رسید که رهبرش به شوروی ابرقدرت می گوید ما آمادگی داریم تا کشور شما را نجات دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اعلان اینکه امروز ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با ظلم و استکبار است اشاره کرد: در جریان ترور حاج قاسم سلیمانی، ایران از محاکمه و انتقام سخن گفت و آمریکایی ها اذعان کردند هزینه گزافی بابت صیانت از عاملان ترور پرداخت می کنند؛ این اتفاق در دنیایی رخ داده که آمریکایی ها می گفتند ما فقط باید در آن حرف بزنیم و حکمرانی نماییم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به راهپیمایی اربعین و طرح این گزاره که ایران اسلامی دو قطبی های رایج را کنار زده و قطب سومی را با حضور کشورهای مستضعف و ستمدیده ایجاد کرده، تشریح کرد: اربعین به عنوان یک حرکت جهانی و بدون مرز تمام قواعد رایج در شناخت و فهم جوامع بشری را کنار زده و با کنار هم قراردادن افراد مختلف از ادیان و مذاهب مختلف و کنار زدن ارزش های مادی و جایگزین کردن مفاهیم متعالی انسانی، معنای جدیدی را در مطالعات اجتماعی و سیاسی به وجود آورده است.
به گزارش مرکز ماوا، وی در بخش پایانی سخنان خود با سفارش به دانشجویان در خصوص لزوم مسئولیت پذیری نسبت به تعالی جامعه اظهار داشت: جریان استکبار و استبداد بدنبال این است که با تمام ابزارها و امکانات، انسان را زمینی کند تا اعضای یک جامعه از واقعیت ها و فکرهای عالی دور شوند؛ در این دنیا شما دانشجویان کسانی هستید که می توانید جامعه را ارتقا و رشد دهید.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اضافه کرد: مشکلات، سختی ها در راه حرکت رو به جلو فراوان است اما نقاط امیدبخش و قدرت بخش بسیاری در پیش روی ما قرار دارد که حرکت در این راه جز با شناخت ظرفیت ها و استعدادهای حرکت به سمت آینده روشن که مهم ترین آن شما دانشجویان هستید، میسر نخواهد شد.



1401/06/19
22:05:29
itemprop="bestRating">5
411
تگهای خبر: جهان , دانشگاه , دستاورد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد