وبلاگ آفتاب
تهیه كننده سینما:

عده ای به اسم استعدادیابی سینما پول های هنگفت می گیرند

عده ای به اسم استعدادیابی سینما پول های هنگفت می گیرند

وبلاگ آفتاب: به گزارش وبلاگ آفتاب، مشهد ـ تهیه کننده سینما اظهار داشت: عده ای به اسم کلاس های استعدادیابی درخواست پول های هنگفت می کنند و این مساله دقیقا مصداق بارز دست های پشت پرده در صنعت سینما است.



علیرضا طحان زاده درباب مسائل پشت پرده سینما و حقه ای به نام استعدادیابی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بتازگی در صنعت سینما افرادی برنامه هایی با عنوان استعدادیابی برگزار می کنند که ابتدا از افراد تست گرفته و بعد آنها را مجبور می کنند که در کلاس های بازیگری شرکت نمایند.
تهیه کننده سینما اضافه کرد: بعضاً با خریدن فالورهای فیک در رسانه های اجتماعی و بدون هیچ روزمه ای آغاز به استعدادیابی می کنند و جوانانی که مشتاق هنر هستند برای مشهور شدن هزینه های زیادی متحمل می شوند که در نهایت هیچ خروجی برایشان ندارد.
وی در توصیف افرادی که برای ساخت یک یا دو فیلم کوتاه اسم خودشان را کارگردان می گذارند و مجوز ندارند، اظهار داشت: به عقیده بنده اینطور افراد هنرمند نبوده بلکه هنربند هستند.
طحان زاده اضافه کرد: وقتی شما به سراغ چنین افرادی رفته و ارتباط برقرار می کنید، متوجه اشتیاق شما به بازیگری شده و به این بهانه که فلان بازیگر معروف مقرر است در فیلم شان حضور پیدا کنند از شما درخواست پول های هنگفت می کنند و این دقیقاً مصداق بارز مافیا و دست های پشت پرده در صنعت سینما است.
تهیه کننده سینما با اشاره به این که در این حین سواستفاده هایی مختلفی ممکنست شکل بگیرد، متذکر شد: این تصور که شما باید در سینما پارتی داشته باشید بسیار غلط است، هنرمند اصیل کارش را ابتدا در تئاتر شروع می کند و پیش استادهایی تعلیم می بیند که خاک صحنه خورده اند و درکی از هنر دارند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا نهاد نظارتی و متولی درباره ی کلاس های بازیگری در کشور وجود دارد، اظهار داشت: مؤسسه های فرهنگی و هنری زیر نظر اداره کل ارشاد و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که علاوه بر مجوز تابلو دارند و قیمت هایشان طبق عرف است که لازم است نهادهای نظارتی به این تخلفات ورود کنند.
طحان زاده با اشاره به برگزاری کلاس بازیگری در مشهد زیر نظر اساتید برجسسته و مطرح، اظهار داشت: افراد برای کشف استعدادهایشان نباید هیچ هزینه ای پرداخت کنند.
این تهیه کننده سینما در ادامه اشاره کرد: هزینه کلاس های بازیگری بدون مجوز به طور معمول از ۷ میلیون تومان تا ۶۰ میلیون تومان است که وعده شیرین می دهند و این مقوله اسپانسر بازیگری برای هنر کشور بسیار مضر است.
وی با اعلان اینکه عرصه هنر خریدنی نیست، افزود: فکر نکنید هرکسی که کلاس های بازیگری اش گران تر باشد حرفه ای تر است، فیلم سازان جوانی که در ابتدای راه هنر هستند نباید گول دست های پشت پرده سینما را بخورند.
طحان زاده با تأکید بر این مطلب که نباید جشنواره ای اروپایی را ملاک کار قرار دهیم، تصریح کرد: در جشنواره کن و سایر جشنواره ای اروپایی اگر شما بر ضد کشور فیلم بسازید، برنده جایزه می شوید.
تهیه کننده سینما افزود: بجای این که دنبال جشنواره های اروپایی برویم، از قهرمان های کشور خودمان فیلم بسازیم و به فکر فرهنگ سازی باشیم، مسؤولان باید از فیلم هایی که برای کشور و مردم مفیدست حمایت کنند.
وی با اشاره به اینکه تا حالا فیلمی درباره ی قهرمان های بزرگ کشورمان همچون شهید سردار سلیمانی، شهید ابراهیم هادی و شهید محسن حججی ساخته نشده است، ابراز کرد: از نهادها و مسئولان ذی ربط تقاضا دارم از فیلم سازانی که می خواهند درباب شهدا و انقلاب فیلم بسازند حمایت کنند.
طحان زاده اضافه کرد: بنده به سختی به موقعیت فعلی رسیده ام، در ساندویچی و سوپر مارکت کار کرده ام در پارک خوابیده ام ولی نمی توانم ببینم که عده ای با پول می خواهند هنر را به انحراف بکشند.
تهیه کننده سینما در آخر اضافه کرد: امروز صنعت سینمای ایران به هنرمندهای جهادی که در صف اول هنر ایستاده باشند، نیاز دارد.


منبع:

1401/06/17
23:19:33
itemprop="bestRating">5
396
تگهای خبر: بازی , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد