وبلاگ آفتاب

تمرینات فضانوردان ناسا در اعماق آب برای سفر به ماه

تمرینات فضانوردان ناسا در اعماق آب برای سفر به ماه

به گزارش وبلاگ آفتاب، مرکز فضایی جانسون ناسا اخیرا فیلمی از تمرینات سخت فضانوردان مأموریت آرتمیس در زیر آب منتشر نموده است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، ناسا در توضیح این ویدئو جالب که نشان دهنده عملیات های متعدد فضانوردان بر روی ماه است نوشت: تصاویر واقعی از آمادگی برای مأموریت آرتمیس!
در لابراتوار شناوری خنثی(NBL) در هیوستون، مهندسان درحال تطابق دادن شرایط زیر آب با مواردی هستند که فضانوردان امکان دارد در ماه تجربه کنند.
این شرایط شامل انجام فعالیتهای اساسی همچون حرکت دادن یک گاری که حاوی ابزار و نشانگرهای نمونه برداری از ماه است و همینطور کارهای ساده مانند بلند کردن سنگ، گودبرداری، راه رفتن بر روی سراشیبی ها، زانو زدن، ایستادن و بلند شدن بعد از زمین خوردن می شود.
منطقه قمری این لابراتوار هنوز درحال آماده سازی است. بزودی سنگ های بیشتری به همراه صفحاتی بزرگی که شبیه ساز شیب ها برای پیاده روی هستند، درون این استخر قرار می گیرد و همینطور مناطقی برای نمونه برداری به آن اضافه می شود. همینطور یک پوشش سیاه که نور را بازتاب نمی کند برای پیشگیری از انعکاس نور و شبیه سازی بهتر شرایط قطب جنوبی قمر زمین وجود خواهد داشت.
در این ویدئو میتوان غواصان را در لابراتوار شناوری خنثی در نور کم زیر آب مشاهده کرد. آنها در کنار نمونه سنگ های ساختگی ماه شنا می کنند و از چراغ قوه و ابزار دیگر برای انجام وظایف ضروری خود در محیطی با گرانش ۱.۶ استفاده می نمایند.


1401/06/11
09:31:08
itemprop="bestRating">5
428
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد