وبلاگ آفتاب
فاضل زاده سكان دار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شد

زلفی گل: برای قدرتمندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تلاش کنیم

زلفی گل: برای قدرتمندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام تلاش کنیم

به گزارش وبلاگ آفتاب، فارس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که تمام انرژی برای قدرتمندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فراتر از ایران به کار گرفته شود، اظهار داشت: ماموریت های جدید نیز سبب ارتقای جایگاه این پایگاه خواهد شد.


محمدعلی زلفی گل عصر شنبه ۵ شهریور در آیین تودیع و معارفه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که در حاشیه سفر دو روزه به استان فارس برگزار شد، بیان کرد: جای افتخار است که استاندار فارس خود استاد ممتاز دانشگاه است و البته بدیهی است که شهر شعر و شعور و شهادت باید از چنین جایگاه و افرادی برخوردار باشد.
او اشاره کرد: باید در جامعه دانشگاهی یاد بگیریم کسانی که برای ما وقت می گذارند و منشا اثر هستند خارج از هر سلیقه سیاسی و نژادی را بر سر بنشانیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اگر امروز رتبه اول علمی در منطقه را کسب کرده ایم و این همه دانشگاه افتخار آفرین داریم، همه مدیون زحمات همه کسانی است که از قبل مدیریت کرده اند.
زلفی گل با تصریح بر این نکته که نوع نگاه جامعه دانشگاهی با دنیای سیاست متفاوت باشد، به اجرای نظام ایده ها و نیازها(نان) توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اشاره و عنوان کرد: یکسال است که با همکاری وزارت عتف و پایگاه استناد علوم جهان اسلام این سامانه در دستور کار قرار گرفته است؛ ایده ای خام که ساعت ها وقت برد و از اردیبهشت ماه امسال رونمایی گردید که کاری بزرگ برای کشور است.
او با اعلان اینکه این سامانه کمک کرد که مغز علم و فناوری هم به شیراز بیاید، اظهار داشت: جست و جوی آزمایشگاههای مرجع در این سامانه نیز امکان پذیر است.
وزیر عتف اشاره کرد: خاستگاه آموزشی صنعت و صنایع نیز برای برگزاری دوره های آموزشی در این سامانه پیش بینی شده است.
زلفی گل افزود: سامانه "نان" ماموریت های پایگاه استنادی علوم جهام اسلام را بسیار توسعه می دهد و در همین راستا در شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه این پایگاه تغییر خواهد کرد، چونکه فراتر از یک وزارتخانه است.
او اشاره کرد: با کمک نمایندگان فارس در مجلس و استاندار فارس هم تلاش خواهیم کرد که اعتبار این پایگاه همسطح با ماموریت های جدید آن شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با اعلان اینکه شیراز در حوزه علم و فناوری جایگاه ارزشمندی دارد، اظهار داشت: به عنوان مثال؛ پیش از انقلاب دوره دکتری نداشتیم و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد به خارج از کشور مراجعه می کردند اما اساتید دانشگاه شبراز جسارت به خرج دادند و دوره دکتری را راه اندازی کردند بنا بر این حق شیراز است که قلب و مغز علم و فناوری در همین کلانشهر وجود داشته باشد.
زلفی گل با تأکید بر این که تمام انرژی برای قدرتمندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فراتر از ایران به کار گرفته شود، اضافه کرد: ماموریت های جدید نیز سبب ارتقای جایگاه این پایگاه خواهد شد و در اینده هم رتبه بندی اساتید برمبنای همین سامانه نان پیش خواهد رفت.
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا در آخر این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمدجواد دهقانی، دکتر فاضل زاده به عنوان رییس جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام معرفی گردید.










منبع:

1401/06/06
08:25:58
itemprop="bestRating">5
427
تگهای خبر: آموزش , تحقیقات , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد