وبلاگ آفتاب

فرصت انتخاب رشته کنکوری ها امروز آخر می یابد

فرصت انتخاب رشته کنکوری ها امروز آخر می یابد

به گزارش وبلاگ آفتاب، مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که از روز دوشنبه هفدهم مرداد ماه شروع شده است، امروز شنبه ۲۲ مرداد تمام می شود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، آزمون ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از هشتم تیر ماه شروع شد و فرایند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت.
در این زمان یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در بزرگ ترین آزمون آزمایشی کشور برای ورود به دانشگاه ها با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب زن بودند و سایر شرکت کنندگان را مردان تشکیل می دادند.
بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیشتر از یک میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلب کنکور سالجاری برای انتخاب رشته مجاز شدند که از این تعداد ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می شوند.
داوطلبان در صورت انتخاب رشته های دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته های روزانه را ندارند.
به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، متقاضیان در مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته می توانند ۱۵۰ کدرشته محل را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.
بعد از تائید نهایی کدرشته های انتخابی توسط متقاضی، شماره ای ۱۵ رقمی به وسیله سیستم بعنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار می گیرد و دریافت کد ۱۵ رقمی به معنای تایید انتخاب رشته است. داوطلبان باید توجه داشته باشند تا وقتی که این کد را دریافت نکنند، فرایند انتخاب رشته آنها تکمیل نشده است. بعد از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، این رسید در یک صفحه مجزا به داوطلب عرضه می شود.
اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۱ شهریورماه سالجاری اعلام می شود.





منبع:

1401/05/22
08:30:56
itemprop="bestRating">5
477
تگهای خبر: آموزش , اطلاعات , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد