وبلاگ آفتاب

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و پژوهشگاه غدد و متابولیسم

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و پژوهشگاه غدد و متابولیسم

بمنظور ایجاد، گسترش و همفکری و همکاریهای آموزشی- پژوهشی و بهره گیری از توانایی های علمی، آموزشی، تحقیقاتی و توسعه ای، تفاهم نامه همکاریهای مشترک بین مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی با پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، در نشستی که بمنظور امضای تفاهم نامه در محل پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل شد، دکتر افشین استوار، رئیس پژوهشگاه ضمن تاکید بر گسترش همکاری ها اظهار داشت: بین پژوهشگاه و مرکز قبلا همکاریهای وجود داشت، ولی ما مشتاق توسعه همکاری ها به چند دلیل هستیم. اول به سبب محدویت منابع که شامل منابع انسانی، مالی و امکانات و تجهیزات است؛ بدین سبب توسعه همکاری ها موجب هم افزایی و اشتراک موارد فوق می شود و یا اشتراک ایده ها و تفکراتی که می تواند بر طبق پتانسیل های دو طرف اجرائی و نتایج خوبی داشته باشد.

دکتر استوار بیان کرد: یکی از ظرفیت هایی که برای همکاری مطرح است، کاربردی سازی بیوبانک ها، نمونه ها و توسعه استاندارها است که این مساله موجب کاهش هزینه ها و فرایندها می شود.

دکتر رضا آذربایجانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی اظهار داشت: دیدگاه ما نیز توسعه همکارها و تعاملات فراتر از تفاهم نامه است که باتوجه به تجاربی که درباب بیوبانک ها در دو مجموعه وجود دارد می توان بسیار مفید باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: شکل گیری این مرکز بر طبق نیاز جامعه بزرگ زیست فناوری و کمبودهایی که در کشور دراین زمینه وجود داشت، انجام گرفت و به همین دلیل بانک های زیستی چهارگانه مرکز بر طبق استاندارهای بین المللی جهت تهیه و ارائه نمونه های زیستی و صیانت از آنها افتتاح شد. که طی بیش از 10 سال قبل نمونه های زیستی استاندارد و شناسنامه دار با کمترین هزینه در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.

آذربایجانی همین طور بیان کرد: باتوجه به 4 حوزه فعالیتی مرکز، ظرفیت لازم در زمینه سلول های انسانی و جانوری و میکروارگانیسم ها جهت تعریف پروژه های علمی مشترک درباب مطالعه میکروبیوم ها، تولید رده های سلولی بیماریهای خاص و... وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاد دانشگاهی اجرای پروژه های تحقیقاتی- کاربردی مشترک مورد نیاز جامعه تا مرحله تبیین دانش فنی در موضوعات مشترک، ارائه و تبادل نمونه های بافت، خون، سلول و ژنوم باتوجه به نیاز طرفین قرارداد در قالب تعریف پروژه مشخص، اجرای پروسه کنترل کیفی و شناسنامه دار کردن نمونه های زیستی و امکان ذخیره سازی آنها در وضعیت استاندارد در قالب اهدا و نگهداری ایمن، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه های مشترک تحقیقاتی مصوب، همکاری در برگزاری سمینارها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت و انجام بازدیدهای متقابل علمی تعدادی از موضوعات تفاهم نامه بود که به توافق دو طرف رسید.

همچنین در این جلسه قرار شد با تشکیل کمیته اجرائی مشترک با حضور نمایندگان دو طرف، پیشبرد موضوعات پیگیری و به تدوین گامهای اجرائی مفاد توافق شده پرداخته و در قالب وظایف مشخص شده عمل کنند.






1401/05/09
20:10:19
itemprop="bestRating">5
580
تگهای خبر: آموزش , پروژه , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد