وبلاگ آفتاب
در گزارش دفتر موسیقی اعلام شد؛

۲۱ آلبوم در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ مجوز گرفتند

۲۱ آلبوم در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ مجوز گرفتند

وبلاگ آفتاب: آمار مجوزهای صادره از طرف دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های مختلف طی سه ماه نخست سال 1401 اعلام گردید.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی دفتر امور موسیقی، آمار مجوزهای صادره از طرف دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش های مختلف اجرائی و آلبوم طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ اعلام گردید.
در این گزارش آماری آمده است:
در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، برخلاف بهار ۲ سال قبل که اجراهای صحنه ای به علت شیوع کرونا بصورت آنلاین و برخط برگزار شد، ۱۲۶ اجرای صحنه ای مجوز دریافت نمودند و تعداد دفعات اجرای این برنامه ها به ۳۲۸ نوبت اجرا رسید. از این تعداد ۹۶ اجرا در ژانر پاپ، ۱۳ اجرا در گونه ردیف دستگاهی، ۶ اجرا در گونه تلفیقی، ۸ اجرا محلی و ۳ اجرا موسیقی کلاسیک بوده است.
لازم به ذکر است با عنایت به تفویض اختیار در بخش اجرای صحنه ای به اداره کل ارشاد استانها، این آمار فقط مربوط به مجوزهایی است که توسط دفتر موسیقی صادر شده و مجوزهای صادره توسط ادارات کل استانها را شامل نمی گردد. آمار سراسری نیز به زودی و به تفکیک استانها اطلاع رسانی می شود.
در مدت یاد شده، ۲۱ آلبوم موسیقی مجوز دریافت کرده است. از این تعداد ۹ آلبوم در ژانر پاپ، ۲ آلبوم سنتی، ۵ آلبوم تلفیقی، ۱ آلبوم محلی و ۴ آلبوم در ژانر موسیقی کلاسیک بوده است. ۸۰ تک آهنگ و ۵۱ نماهنگ نیز در این زمان از دفتر موسیقی مجوز انتشار دریافت کرده است.
حضور رسمی سه گروه موسیقی ایرانی در خارج از کشور و حضور ۴ گروه خارجی برای اجرا در ایران و همین طور صدور مجوز انتشار ۱۴ کتاب گویا از دیگر اقدامات دفتر موسیقی در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.
در سه ماهه نخست سال جاری در بخش تأسیس و تمدید مجوز مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری و همین طور استودیوهای صدابرداری، ۱۳ مجوز صادر گردیده است.


منبع:

1401/05/04
14:29:31
itemprop="bestRating">5
530
تگهای خبر: آنلاین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد