وبلاگ آفتاب
میرتاج الدینی خبر داد

سند همکاری مجلس و مدرسه حکمرانی شهیدبهشتی به امضا رسید

سند همکاری مجلس و مدرسه حکمرانی شهیدبهشتی به امضا رسید

وبلاگ آفتاب: رییس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی از امضای سند همکاری بین فراکسیون راهبردی و مدرسه حکمرانی شهیدبهشتی با هدف افزایش سطح حقوقی و تقنینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی آگاهی داد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، روز گذشته نشست امضای سند همکاری بین فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی و مدرسه حکمرانی شهیدبهشتی وابسته به دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقاتی با حضور محمد وحیدی، روح الله متفکر آزاد، روح الامینی، رجب رحمانی، فدا حسین مالکی، سمیه رفیعی از نمایندگان مجلس و تعدادی از مدیران مدرسه حکمرانی شهیدبهشتی و یحیی زاده رئیس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات فراکسیون راهبردی انجام شد.
در این جلسه حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس با اشاره به این که همکاریهای مختلف بین نمایندگان مجلس و مدرسه حکمرانی برای تربیت نیروهای آینده نظام بر طبق این سند همکاری مدنظر قرار می گیرد، اظهار نمود: بر طبق این تفاهم نامه انجام دوره های آموزشی مختلف شامل دوره های تقنینی و حقوقی، استفاده بهینه از توانمندی ها و ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استفاده از تجربیات نمایندگان پیشکسوت و... برای نمایندگان جدید الورود در دوره های آتی مدنظر قرار می گیرد.
وی توضیح داد: مدرسه حکمرانی شهیدبهشتی با هدف کمک به دستگاه های حاکمیتی برای بهبود کارآمدی آنها تشکیل شده است و کارهای متنوعی در آن طراحی و اجرا می شود؛ فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در امتداد امضای این سند همکاری پیشقدم شده است و به طور قطع این اقدام، آثار مبارکی در زمینه تقویت مدیریتی کلان کشور و ارتقای جایگاه مدیران خواهد داشت.
میرتاج الدینی با اشاره به توسعه نسل چهارم صنعتی در جوامع امروز و نیاز به مسائل حکمرانی و مدیریت در عصر توسعه تکنولوژی و هوش مصنوعی، اظهار نمود: فراکسیون راهبردی در قالب کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت فعالان، نگاه ویژه ای به این حوزه دارد و باتوجه به کمبود دانش مدیران در عرصه فناوری اطلاعات و نیاز کشور به توسعه دانش در بخش مدیران ارشد کشور، فعالیت دراین زمینه مدنظر قرار گرفته است، همین طور با مشارکت این کمیته و مدرسه حکمرانی شهیدبهشتی بحث حکمرانی فضای مجازی و توسعه فناوری اطلاعات در زمینه برنامه های راهبردی مجلس مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد گرفت.
حسن بختیاری، رئیس مدرسه حکمرانی شهیدبهشتی نیز با اشاره به این که مدرسه حکمرانی، دارای دوره آموزشی حکمرانی در مقطع PHD با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، اظهار داشت: آموزش های میان مدت با هدف افزایش دانش حکمرانی کارگزاران کشور در دستگاه های اجرائی، تقنینی و قضایی در آن برگزار می گردد.
وی با اعلان اینکه افزایش و دانش مهارت های حکمرانی در زمینه عمومی و تخصصی مدنظر قرار می گیرد، اظهار داشت: حکمرانی اقتصادی، حکمرانی آب، حکمرانی انرژی و... قسمتی از آموزش های حکمرانی تخصصی است و افزایش کارآمدی افراد را در پی خواهد داشت، علاوه بر این دوره های کوتاه مدت حکمرانی متناسب با نیازهای دستگاه های مختلف برگزار می گردد و هدف نهایی تمامی این دوره ها حکمرانی اسلامی در سطح کشور است.
رئیس مدرسه حکمرانی شهیدبهشتی افزود: گفتمان سازی در زمینه حکمرانی اسلامی در سطح دولتمردان و عموم مردم است تا زمینه آشنایی آنها با حکمرانی ملی مدنظر قرار گیرد.
بختیاری با اشاره به این که از محورهای عمده اقدامات مدرسه در زمینه تقنینی است تا خدمات برای نمایندگان مجلس مدنظر قرار گیرد، اشاره کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فرایندهای قانون گذاری و نظارت درگیر هستند و افزایش و دانش و مهارت برای آنها بسیار موثر خواهد بود و در تفاهم نامه مربوطه قرار بر این است متناسب با نیاز نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامه آموزشی مورد نیاز ارائه شود.




منبع:

1401/05/03
16:20:29
itemprop="bestRating">5
476
تگهای خبر: آموزش , اطلاعات , اقتصاد , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد