وبلاگ آفتاب

بهبود عملکرد اسکله ها و بنادر با نانو کفپوش های مقاوم به ضربه و فشار

بهبود عملکرد اسکله ها و بنادر با نانو کفپوش های مقاوم به ضربه و فشار

به گزارش وبلاگ آفتاب کفپوش بتنی مقاوم به سایش با کمک فناوری نانو از جانب یکی از شرکتهای دانش بنیان تولید شد تا عملکرد و کارایی بندرگاه ها، اسکله ها و انبارهای صنایع دریایی بهبود یابد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، کشش، مقاومت و عمر کفپوش های بتنی ساخته شده با فناوری نانو، از کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های معمولی برخوردار است، به صورتی که میتوان از این محصول در مکان هایی مانند انبارهای صنایع دریایی و کشتیرانی، بندرگاه ها و اسکله ها که عوامل مخرب محیطی همچون فشار و ضربه های شدید مکانیکی وجود دارد، بهره برد.
این محصول دانش بنیان توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان و با حمایت ستاد توسعه نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید رسیده است.
این کفپوش بتنی مقاومت مکانیکی بالا، وزن پایین، نفوذپذیری و جذب سطحی پایین آب، مقاومت خمشی بهبود یافته، مقاومت به ضربه عالی، کیفیت و سطح ظاهری مناسب، دوام بالا و تغییر ابعادی کمی دارد.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، بتن یکی از مصالح پرکاربرد در صنایع مختلف است که مقاومت آن به سایش و ضربه های احتمالی یک مزیت است و فناوری نانو به کمک آمد تا عملکرد این محصول کاربردی در کفپوش های صنعتی بیشتر شود.
نانوذرات با عنایت به خواص ناشی از ابعاد بسیار ریز می توانند خواص بتن همچون مقاومت سایشی را بالا برند.



1401/04/29
12:21:59
itemprop="bestRating">5
456
تگهای خبر: صنعت , فناوری , كیفیت , نانو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد