وبلاگ آفتاب
دبیر جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان مطرح كرد؛

ارسال ۱۶۰ اثر به یازدهمین دوره جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان

ارسال ۱۶۰ اثر به یازدهمین دوره جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان

وبلاگ آفتاب: دبیر اجرائی جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان با اعلان اینکه تا حالا 160 اثر به این جشنواره ارسال شده است، اظهار داشت: در بخش کودک جشنواره نیز 30 اثر ارسال شده است.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، محمدعلی صادق حسنی قبل از ظهر پنج شنبه در جلسه هماهنگی سیاست گذاری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان با اعلان اینکه تا حالا ۱۶۰ اثر به جشنواره ارسال شده است، اظهار نمود: در بخش کودک جشنواره نیز ۳۰ اثر ارسال شده که نشان دهنده استقبال خوب مردم از جشنواره است.
دبیر اجرائی جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان با اشاره به برگزاری نشست هیئت انتخاب این جشنواره در ۲۵ تیرماه اظهار داشت: میهمان های ویژه جشنواره از کردستان عراق هستند که مراحل اداری برای ورود آنها به استان درحال پیموده شدن است.
وی با اعلان اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و شهردار مریوان نیز از میهمانان احتمالی جشنواره هستند، اضافه کرد: درخواست ما پیگیری برای حضور معاون هنری وزیر ارشاد و استاندار یا معاون سیاسی وی به جشنواره است.
رویکرد تئاتر شهروند اجرای سیاست عدالت هنری تعمیم شهرستانی است
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با اشاره به کوشش های عوامل دست اندرکار جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان بیان کرد: این جشنواره ظرفیت جدیدی در استان گیلان به وجود می آورد و باید برای برگزاری هر چه بهتر آن نهایت توان خودرا به کار بگیریم.
مجید رحمانی با اعلان اینکه به لحاظ اجرائی و محتوایی چند ماه پر فعالیتی را در استان در پیش داریم، عنوان کرد: جشنواره هفته دفاع مقدس، جشنواره تئاتر خیابانی میرزا کوچک و جشنواره تئاتر استانی در ماه های آتی انجام می شود.
وی با اشاره به این که انگیزه و نشاط موجود در زمینه تئاتر گیلان بی بدیل است، اضافه کرد: رویکرد تئاتر شهروند اجرای سیاست عدالت هنری تعمیم شهرستانی است و حداقل ۱۵ تا ۲۰ کار این جشنواره یک اجرا را در دیگر شهرستان ها به جز لاهیجان داشته باشند.
رحمانی با تاکید بر این که اجرای تئاتر باید پیوست آموزشی داشته باشد، افزود: برگزاری یک کارگاه آموزشی تئاتر قطعی شده و درحال پیگیری هستیم که فضای بیشتری برای این امر برقرار شود.

1401/04/23
12:31:44
itemprop="bestRating">5
495
تگهای خبر: آموزش , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد