وبلاگ آفتاب

روایت نسل کشی مسلمانان بوسنی در شبکه نمایش

روایت نسل کشی مسلمانان بوسنی در شبکه نمایش

وبلاگ آفتاب: شبکه نمایش علاوه بر فیلم های سینمایی که برای عید غدیر در نظر گرفته، به واقعه نسل کشی مسلمانان بوسنی نیز نگاهی داشته است.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی شبکه نمایش، شبکه نمایش هفته پیش رو علاوه بر فیلم های سینمایی که برای عید غدیر در نظر گرفته، به واقعه نسل کشی مسلمانان بوسنی نیز نگاه ویژه ای داشته است.
شبکه نمایش به مناسبت عید غدیر فیلم های «خانواده فوری»، «اردوگاه روزانه پدر»، فیلم ایرانی «گینس» ساخته محسن تنابنده، «سر پر از عسل» و فیلم «عملیات بی نقص» را در نظر گرفته است.
روز دوشنبه بیستم تیر مصادف با یازده جولای، سالروز گرامیداشت یاد نسل کشی مسلمانان بوسنی و سربرنیتساست. کشتار سربرنیتسا، قتل عامی بود که ۱۱ جولای ۱۹۹۵ آغاز شد و جان ۸۳۷۲ مرد و پسربچه مسلمان بوسنیایی را گرفت و تبدیل به بزرگترین جنایت جنگی خاک اروپا از پس از جنگ جهانی دوم شد.
شبکه نمایش به مناسبت همین واقعه فیلم «قطعنامه ۸۱۹» را روی آنتن خواهد برد که به داستان تحقیق و تفحص درباره این نسل کشی و مظلومیت مسلمانان این بخش اروپا می پردازد. این فیلم ساخته سال ۲۰۰۸ و محصول مشترک چند کشور اروپایی همچون بوسنی، فرانسه و ایتالیاست.
جیاکومو باتیاتو کارگردان ایتالیایی، ساخت این فیلم را به عهده داشته، «قطعنامه ۸۱۹» که مورد اصلاح کیفیت قرار گرفته است، برای اولین بار باکیفیت اچ دی از شبکه نمایش پخش خواهد شد.
پخش چند میان برنامه در رابطه با کشتار سربرنیتسا از دیگر برنامه های شبکه نمایش برای این روز است.


منبع:

1401/04/17
20:17:19
itemprop="bestRating">5
470
تگهای خبر: جهان , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد