وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

آتلیه فانتزی کمتر دیده شده ای دارد

آتلیه فانتزی کمتر دیده شده ای دارد

به گزارش وبلاگ آفتاب کارگردان اپیزود آتلیه از مجموعه نورسیده بیان کرد که بحران جمعیت مبحث ملی است و باید این تحدید و بحران نسلی را جدی گرفت.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، سریال «تازه وارد» در قسمت جدید با کارگردانی رضا محبی نوری روی آنتن شبکه سه می رود و همزمان از پوستر قسمت جدید هم رونمایی شده است.
«عمه خانم که سال هاست در پاریس زندگی می کند به بچه برادرش مهرداد و همسرش سارا قول می دهد که در صورت داشتن بچه، خانه باغ بزرگ شمال شهر را به نامشان بزند اما خبری عمه خانم را بعد از سال ها از پاریس به تهران می کشد…» آنچه که در ابتدا خواندید خلاصه داستان «آتلیه» از سریال «تازه وارد» است که بعنوان ششمین اپیزود امشب سوم تیر ماه ساعت ۲۰: ۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما می رود.
رضا محبی نوری در ابتدا درباره عنوان «آتلیه» برای این اپیزود به خبرنگار مهر بیان نمود: وجه موقعیت مکانی و شغلی که کاراکترهای اصلی این اپیزود دارند و قصه در آتلیه عکاسی کودک می گذرد از علل من برای انتخاب این نام بود. ضمن این که ما همیشه تصویری از خودمان را انتخاب می نماییم و به نمایش می گذاریم ؛ تصویری که شاید با حقیقت کاملاً متفاوت باشد.
وی با اشاره به اینکه برای انتخاب بازیگران محدودیت داشته است، خاطرنشان کرد: این که «تازه وارد» اثری تلویزیونی و اپیزودیک بود و بودجه محدود داشت از دلایلی بود که سبب شد در انتخاب بازیگران دقت نماییم اما در نهایت از بازیگران شناخته شده در کنار هنرمندان جدید بهره گرفتیم و ترکیب خوبی را گرد هم آوردیم که در نتیجه کار مشخص است.

این فیلمساز افزود: به واسطه رشته تحصیلی یعنی جامعه شناسی، سال ها فعالیت در حوزه مطبوعات و ساخت مستند در حوزه تحدید نسلی و بحران جمعیت به این نتیجه رسیده ام که بحران جمعیت مبحث حکومتی نیست بلکه ملی است. این مسئله در آینده پژوهی نقش جدی دارد و دیگر تبدیل به بحرانی شده است که باید آنرا جدی بگیریم.
محبی نوری افزود: فاکتور و شاخصه های مهمی سبب کاهش جمعیت شده است اما این از اهمیت مبحث کم نمی کند و همه باید برای آن فکری نماییم چونکه در آینده با بحران جدی جمعیت روبه رو می شویم. فارغ از نگاه های اعتقادی و ایدئولوژیک و… نرخ رشد جمعیت رو به کاهش است، تعداد نیروی جوان کم شده و پویایی هم درحال نابودی است.
به گفته وی، «تازه وارد» که به مبحث فرزندآوری می پردازد، بر مبنای نقطه گذاری درست و دغدغه مند ساخته شده است.
این کارگردان در جواب به این سؤال که چه عواملی سبب شد به پروژه «تازه وارد» بپیوندد، خاطرنشان کرد: حرکت در راه فیلمسازی و کسب تجربه، جذابیت تلویزیون بعنوان بزرگترین رسانه جمعی، مبحث مهم و بحران ملی تحدید نسلی و حضور محمدجواد موحد بعنوان تهیه کننده در پروژه و باشگاه فیلم سوره بعنوان یک مجموعه خوب، خلاق و دغدغه مند همچون دلایلی بود که سبب شد به پروژه «تازه وارد» بپیوندم.
به قول محبی نوری، «آتلیه» یک فرم کمدی و فانتزی کمتر دیده و ساخته شده همراه با یک قصه سرپا و سرخوش دارد که سبب حال خوب مخاطب می شود. او در آخر اظهار نمود: جامعه امروز احتیاج به حال خوب، امید و خندیدن دارد که امیدوارم سریال «تازه وارد» حس خوب را به مخاطب منتقل کند. رضا محبی نوری کارشناسی ارشد جامعه شناسی دارد و دانش آموخته کارگردانی است. وی سال هاست بعنوان روزنامه نگار، نویسنده، فیلمنامه نویس و کارگردان فعالیت می کند و تابحال مستندهای «جشن هستی» و «رستاخیز اندلس»، سه فیلم کوتاه «روز تولد»، «قصر شیرین» و «منقطع موازی» و مجموعه ۳۰ قسمتی «ضد نور» را ساخته و فیلمنامه سریال ۱۶ قسمتی «مغناطیس» را به نگارش درآورده است. علی عامل هاشمی، زهرا داوودنژاد، شیوا خنیاگر، آرش دهقان و با معرفی الهام احمدی، فریبرز شاه کرمی و فرشید اسلامی بازیگران اپیزود «آتلیه» هستند. عوامل این اپیزود عبارتند از تهیه کننده: محمدجواد موحد، نویسنده و کارگردان: رضا محبی نوری، بر مبنای طرحی از: گروه فیلنامه نویسی ترمه، مجری طرح: محمد گودرزی، مدیر فیلمبرداری: علی رنجبر، دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه ریزی: محمد رحمانیان، مدیر صدابرداری: محمدرضا مرتضائی، تدوین: علی گورانی، طراح و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن بین، خواننده تیتراژ: حسین حقیقی، مدیر تولید: افشین رئوفی، طراح چهره پردازی: هادی لطفی، طراح صحنه و لباس: حسین حاج ابراهیمی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمدعلیی، جلوه های ویژه کامپیوتر ای: محمد رمه چی، گرافیک و پوستر: محمد مهرجو، منشی صحنه: نازنین اعتماد، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: سبحان بیرانوند، مشاور رسانه ای: حامد معالی مهربانی، روابط عمومی سپیده شریعت رضوی و مدیر تدارکات: بهرام دانایی. «تازه وارد» به تهیه کنندگی محمدجواد موحد که در باشگاه فیلم سوره ساخته شده و محصول خانه تولیدات جوان صداوسیماست، هرشب ساعت ۲۰: ۴۵ از شبکه سه سیما پخش می شود.

1401/04/03
17:29:14
itemprop="bestRating">5
508
تگهای خبر: بازی , پروژه , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد