وبلاگ آفتاب

معرفی روکش کلیاف و آشنایی با آن

معرفی روکش کلیاف و آشنایی با آن

روکش های MDF دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه برخی از پرکاربردترین آنها را معرفی خواهیم کرد.


معرفی برخی از روکش های پرکاربرد

ام دی اف (MDF) نوعی چوب مصنوعی است که از گرد چوب ‌های طبیعی ساخته می شود و به دو صورت خام و روکش ‌دار تولید و به بازار عرضه می گردد. روکش های MDF دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه برخی از پرکاربردترین آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

روکش PVC :

PVC با نام علمی پلی وینیل کلراید، نوعی پلاستیک است که در صنایع مختلف مانند صنعت چوب کاربرد فراوانی دارد و از آنجایی که استحکام و قابلیت انعطاف بالایی داشته و در طرح و نقش های فراوانی موجود می باشد، از آنها به عنوان روکش استفاده می شود.

همانطور که گفته شد روکش پی وی سی به علت قابلیت انعطاف‌ بالا و استحکام، کاربرد زیادی داشته و از آن به عنوان روكش پروفیل ‌ها،‌ روكش انواع کابینت، روکش نماهای مورد استفاده در آشپزخانه، روکش لوازم و مبلمان اتاق خواب و سایر فضاها، انواع دکوراسیون داخلی و ... استفاده می شود.

یکی از انواع پرکاربرد روکش های پی وی سی، روکش PVC مات می باشد که بر روی انواع MDF کشیده می شود. لازم  به ذکر است که روکش PVC توسط چسب ممبران بر روی ام دی اف چسبانده می شود. شما برای خرید mdf و انواع روکش PVC و ... می توانید به شرکت وارناسا مراجعه نمایید. رسالت وارناسا، رضایت وکیوم‌کارها و کارخانه‌ های تولید درب ضدسرقت و تمام مصرف کنندگان روکش PVC است که به دنبال مواد اولیه باکیفیت هستند و به رضایت مشتریان خود اهمیت می‌دهند. لازم بذکر است که این فروشگاه همچنین ارائه دهنده انواع یراق آلات می باشد. یراق آلات کابینت یکی از مهم ترین و پر کاربردترین ابزار و یراق می باشد که استفاده از آنها در صنعت کابینت سازی بسیار مهم است و در ساخت کابینت ها از جمله در دستگیره کابینت، لولای کابینت، ریل کشوها و ... استفاده می شود.

 

روکش کلیاف :

یکی از روکش های بسیار با کیفیت و معروف برای ورق های mdf، روکش کلیاف می باشد. ورق های mdf کلیاف طرح های بسیار زیبایی دارند و به صورت دو رو هستند یعنی هر دو طرف آنها رنگی است. روکش کلیاف در برابر خراش و سایش بسیار مقاوم بوده و به همین دلیل به راحتی و بدون ترس از خراش افتادن می توان آنها را تمیز کرد. هم چنین دارای طول عمر بالایی هستند و ثبات رنگ دارند، بدین معنی که رنگ آنها ثابت بوده و به مرور زمان دستخوش تغییرات نمی شود. علاوه بر این می توان گفت که روکش کلیاف دارای درخشندگی و براقی منحصر بفردی بوده و به دلیل طرح های زیبا و فراوانی که دارد دارای طرفداران مخصوص به خود می باشد.

 

روکش هایگلاس :

روکش هایگلاس یکی از روکش های زیبا و پرکاربرد mdf می باشد که در واقع به آن ام دی اف هایگلاس می گویند که همان ام دی اف با روکش ملامینه است که با یک لایه پلکسی گلاس پوشانده شده و دارای درخشندگی و براقیت بسیار زیبا و بالایی می باشد. لازم بذکر است که پلکسی گلاس نوعی پلاستیک است که مانند شیشه شفاف بوده ولی از شیشه مقاوم تر و سبک ‌تر می باشد. روکش هایگلاس غالباً به صورت یک رو بوده که یک سمت آن را با لایه محافظ مانند سلفون پوشانده شده و سمت دیگر ظاهری سفید از جنس ملامین و کاغذ دارد.

کاربرد اصلی روکش هایگلاس در صنعت کابینت سازی است که کابینت هایگلاس جزو مدرن ترین مدل های کابینت می باشد که طرفداران بسیاری نیز دارد. روکش هایگلاس دارای تنوع رنگ و طرح بسیاری بوده که یکی از پرطرفدارترین آنها روکش هایگلاس طرح سنگ می باشد. استفاده از روکش هایگلاس به دلیل تنوع فراوان در طرح و رنگ سبب می شود کابینت هایگلاس نیز تنوع بسیاری داشته و شامل صدها رنگ مات، براق، اکریلی، پلی گلاس و ... باشد.

 

1401/03/29
20:14:18
itemprop="bestRating">5
561
تگهای خبر: رپورتاژ , زیبایی , فضا , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد