وبلاگ آفتاب
در سال ۲۰۲۱؛

کاهش تماشاگران بالیوود به سبب کرونا

کاهش تماشاگران بالیوود به سبب کرونا

وبلاگ آفتاب: در صورتیکه محصولات بالیوود به سبب شیوع ویروس کرونا در هند کم شده است، تماشاگران بیشتر بصورت استریم و آنلاین به تماشای آثار نشستند.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از آسوشیتدپرس، مخاطبان خدمات استریم در هند تا سال ۲۰۲۴ به ۶۰۰ میلیون نفر می رسند.
گزارش سالانه فدراسیون اتاق های تجاری و صنعت رسانه هند نشان میدهد که خدمات استریم بیشترین رشد را در طول همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۱ در هند تجربه کردند.
مخاطبان خدمات استریم در سال ۲۰۲۰ از ۴۵۰ میلیون نفر به ۴۹۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ افزوده شد و طبق برآوردهای این گزارش این آمار تا سال ۲۰۲۴ از ۶۰۰ میلیون نفر هم بیشتر خواهد شد. این در حالیست که این داده ها مخاطبان یوتیوب را که از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه هم عبور کرده، در برنمی گیرد.
سهم اشتراک های ویدئویی ۵۴ میلیارد روپیه (۷۰۶ میلیون دلار) بوده است.
تلویزیون با ۷۲۰ میلیارد روپیه (۹.۴ میلیارد دلار) بزرگ ترین بازار سرگرمی در هند باقی مانده و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۴ این رقم تا ۱۰.۸ میلیارد دلار افزایش یابد. تبلیغات تلویزیونی در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۵ درصدی را تجربه و از کاهش ۲۲ درصدی سال ۲۰۲۰ عبور کرد و بدین سان تنها ۲ درصد با سطح ۲۰۱۹ فاصله دارد.
تعداد کانال های تلویزیونی هند ولی از ۹۱۱ کانال به ۹۰۶ کانال کم شد و در صورتیکه ۲۶ کانال از کانال های رایگان تعطیل شدند تعداد کانال های پولی ۲۱ کانال بیشتر شد.
با وجود افزایش فیلم های سینمایی تولید شده در مقایسه با سال ۲۰۲۰، شمار فیلم های اکران شده در سال ۲۰۲۱ به سبب دوره های طولانی تعطیلات سینماها به دنبال شیوع کرونا، فروکش کرد و درآمد سینماها به ۹۳ میلیارد روپیه (۱.۲ میلیارد دلار) رسید که بسیار با سطح پیش از کرونا (۲.۵ میلیارد دلار) فاصله دارد. پیش بینی فروش این بخش برای سال ۲۰۲۴ رسیدن به آمار ۲.۷ میلیارد دلاری است.
در مجموع ۷۵۷ فیلم در سال ۲۰۲۱ از زبان های مختلف در سینماهای هند اکران شد که بیشتر آنها زبان هندی جنوبی با ۲۰۴ فیلم بود. بالیوود با زبان هندی ۸۴ فیلم را به پرده برد. بازارهای جنوب هند به سبب محدودیت های کمتر کرونائی، سریع تر در راه رونق و فعالیت قرار گرفتند و با این وجود به سطح ۵۹ درصد اکران سال ۲۰۱۹ رسیدند.
از نظر سهم درآمد فیلم های هالیوودی ۱۱ درصد درآمد سینماها را به خود اختصاص داده اند.
تعداد صفحه نمایش نیز ۹۴۲۳ پرده نمایش است که نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش داشته است. در کل کرونا سبب تعطیل شدن ۱۵۰۰ پرده سینما شد.
درآمد بخش انیمیشن هند در سال ۲۰۲۱ برابر ۸۳ میلیارد روپیه (۱.۰۸ میلیارد دلار) و بخش موسیقی ۱۹ میلیارد روپیه (۲۴۸ میلیون دلار) بوده است.

1401/03/17
11:31:28
5.0 / 5
192
تگهای خبر: آنلاین , تبلیغات , خدمات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
دوستان وبلاگ آفتاب
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد