وبلاگ آفتاب
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم:

تعمیر و بازسازی خوابگاه های دانشجویی به صورت جدی در دستور کار است

تعمیر و بازسازی خوابگاه های دانشجویی به صورت جدی در دستور کار است

به گزارش وبلاگ آفتاب رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر این که تعمیر و بازسازی خوابگاه های دانشجویی به صورت جدی در دستور کار است، اظهار داشت: آشپزخانه های دانشگاه ها در سه سطح صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی قرار دارد که در صورت اعلام دانشگاه هاش تا آخر سال جاری دیگر هیچ آشپزخانه سنتی در دانشگاه های کشور نخواهیم داشت.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نشست رؤسای دانشگاه ها که در دانشگاه تبریز، با تاکید بر این که ۸ درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه های در رابطه با وزارت بهداشت و ۹۲ درصد در دانشگاه های در رابطه با وزارت علوم تحصیل می کنند، اظهار داشت: بودجه وزارت بهداشت ۴۹۵ میلیارد تومان است در صورتی که بودجه وزارت علوم با وجود آمار ۹۲ درصدی دانشجویان کشور ۴۸۵ میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: گاهی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های در رابطه با وزارت بهداشت در حد هتل های پنج ستاره است اما خوابگاه های دانشگاه های در رابطه با وزارت علوم در حد مسافرخانه است و این به علت تخصیص اعتبار نامناسب به دانشگاه های وزارت علوم است.
دکتر گنجی با تاکید بر این که تعمیر و بازسازی خوابگاه های دانشجویی به صورت جدی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است، اظهار داشت: آشپزخانه های دانشگاه ها در سه سطح صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی قرار دارد که در صورت اعلام دانشگاه ها تا آخر سال جاری دیگر هیچ آشپزخانه سنتی در دانشگاه های کشور نخواهیم داشت. تمام آشپزخانه به صورت صنعتی یا حداقل نیمه صنعتی می شوند. همینطور نباید خوابگاه دانشجویی رتبه ۵ تا آخر سال داشته باشیم.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ضمن اشاره به طرح هایی در زمینه تغذیه دانشجویی اظهار داشت: این طرح ها نیازمند تصویب در مجلس و هیأت دولت می باشد که بعد از تصویب خیلی از مشکلات دانشگاه ها برطرف می شود.
وی تصریح کرد: در سال ۹۹ حدود ۴۳۸ میلیارد تومان وام به دانشجویان اختصاص یافته است. این مبلغ در سال ۱۴۰۰ به ۴۷۸ میلیارد تومان رسیده است. به عبارتی پرداخت وام دانشجویی ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
گنجی با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت سهمیه دانشجویان بی بضاعت در نظر گرفته شده است از رؤسای دانشگاه ها خواست تا اسامی تمامی این دانشجوها اعلام گردد چون که براین اساس دیگر هیچ دانشجوی بی بضاعتی نباید شهریه پرداخت کند چون که کل شهریه را صندوق رفاه وزارت علوم پرداخت می کند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخش دیگری از صحبت های خود از وصول ۹۵ درصد اقساط دانشجویی اطلاع داد و اظهار داشت: فقط ۵ درصد اقساط دانشجویی وصول نشده است که اگر با این روند جلو رویم در سال آینده معوقه ای نخواهیم داشت.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی با اشاره به اینکه اگر خیرین ۳۰ درصد ساخت یک خوابگاه را بپردازند ۳۰ درصد دیگر را هم دانشگاه ها بپردازند ۴۰ درصد مابقی را صندوق رفاه وزارت علوم پرداخت می کند ضمن این که اگر دانشگاهی خیِّر نداشته باشد ۵۰ درصد از ساخت خوابگاه را صندوق رفاه پرداخت می کند.
گنجی با تاکید براینکه قانون پشتیبانی از خانواده در ۱۸ مورد تکلیف برای مسئولان وزارت علوم در نظر گرفته است، اظهار داشت: دانشگاه ها مؤظفند ستاد اجرایی کارگروه قانون پشتیبانی از خانواده را ایجاد کرده و گزارش های آنرا به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عرضه کنند.





منبع:

1401/03/10
17:01:33
itemprop="bestRating">5
555
تگهای خبر: دانشگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد