وبلاگ آفتاب
اهدای هم زمان ۲ جایزه سینمایی؛

اسب های طلایی تایوان به مقصد رسیدند

اسب های طلایی تایوان به مقصد رسیدند

وبلاگ آفتاب: جوایز سینمایی اسب طلایی تایوان و خروس طلایی چین هم زمان برندگان 2019 خودرا معرفی كردند.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ورایتی، در صورتیكه جوایز خروس طلایی چین در سراسر رسانه های اجتماعی درباره قدرت ستاره های شركت كنندگان امسال خود تبلیغ كرد، جوایز اسب های طلایی تایوان مجبور شد فرش قرمز خودرا با چهره های نسبتا ناشناخته پر كند.
با اهدای جوایز اسب طلایی تایپه فیلم های تایوانی «یك خورشید» و «جریمه» بعنوان برندگان بزرگ این جوایز شناخته شدند.
این در حالی است كه «بدرود پسرم» ساخته وانگ ژیائوشوای كه در جشنواره كن امسال موفق بود نیز در مراسمی كه همان روز گذشته بعداز ظهر در سرزمین اصلی چین انجام شد برنده بزرگ جایزه خروس طلایی شد.
این ۲ جایزه بزرگ سینمایی در حالی همزمان انجام شد كه پكن به سبب سخنرانی درباره استقلال یك كارگردان جوان كه سال پیش در مراسم اهدای جوایز تایوان انجام شده بود، امسال این جشنواره را تحریم كرد.
«یك خورشید» و «جریمه» هر یك ۵ جایزه از جوایز اسب طلایی تایوان را از آن خود كردند. «یك خورشید» موفق شد تا جایزه بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین كارگردانی برای چونگ مونگ-هونگ كه دومین فلیمش را ساخته، بهترین بازیگر مرد نقش اصلی و نقش مكمل را برای چن یی-ون و لیو كوآن-تینگ دریافت كند. این فیلم جایزه بهترین تدوین را هم برد.
«جریمه» با دریافت جایزه بهترین كارگردان تازه كار برای جان هسو و بهترین جلوه ویژه، كارگردانی هنری و فیلم نامه اقتباسی نیز دیگر فیلم موفق تایوان بود. این فیلم كه برمبنای یك بازی ویدویی ترسناك به همین نام ساخته شده در دوره ترور سفید تایوان می گذرد و بعنوان پرفروش ترین فیلم تایوان در سال ۲۰۱۹ موفق شده تا فروشی ۸.۵ میلیون دلاری را ثبت كند. اكران این فیلم در چین ممنوع اعلام گردید.
جایزه بهترین بازیگر زن را نیز یئو یان-یان بازیگر مالزیایی برای ایفای نقش یك معلم چینی در فیلم «فصل خیس» برد و جایزه بهترین بازیگر زن نقش مكمل هم به وینی چانگ بازیگر فیلم «معلم» رسید.
در جوایز خروس طلایی فیلم «بدرود، پسرم» جایزه بهترین بازیگر مرد و زن را برای بازی های وانگ جینگ چون و یونگ مای دریافت كرد. این فیلم كه انتقادی سخت ازدوران خشونت بار سیاست تك فرزندی در چین است جایزه بهترین فیلمنامه را نیز دریافت كرد.
جایزه بهترین فیلم نیز به «زمین چرخان» رسید كه فیلم پرفروش علمی تخیلی بود كه در چین به فروش وسیع ۶۹۱ میلیون دلاری دست یافت اما در بقیه دنیا تنها ۸.۷ میلیون دلار فروخت.
جایزه بهترین كارگردان هم به دانته لام كارگردان هنگ كنگی برای «عملیات دریای سرخ» اهدا شد كه فوریه پیش در چین به نمایش درآمد. وانگ ژیفی بازیگر فیلمی با سوژه نظامی به نام «حبابی از گوتیان» درباره جهان كمونیستی بهترین بازیگر نقش مكمل شد و وو یوفانگ برای بازی در «مرا به ابرها بفرست» جایزه بهترین بازیگر زن نقش مكمل را دریافت كرد.

1398/09/03
18:59:46
itemprop="bestRating">5
4658
تگهای خبر: بازی , تحریم , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد