وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

اجرای همزمان ۲ نمایش از سیامک صفری

اجرای همزمان ۲ نمایش از سیامک صفری

وبلاگ آفتاب: سیامک صفری با اشاره به اجرای همزمان 2 نمایش در تماشاخانه سپند از اقدام شهرداری در قرار دادن نیوجرسی جلوی تماشاخانه انتقاد و عنوان نمود این اتفاق موجب شرمندگی گروه ها از مخاطبانشان شده است.



سیامک صفری بازیگر و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اجرای همزمان ۲ اثر نمایشی در تماشاخانه سپند اظهار داشت: از ۱۴ اردیبهشت ماه ۲ نمایش «سودولوس» و «توپ شناور» را به ترتیب در ساعات ۱۹ و ۲۱ در سالن شماره یک تماشاخانه سپند روی صحنه برده ام. نمایش «سودولوس» اثری مستقل است که با حضور بازیگران جوان تئاتر روی صحنه می رود. نمایشنامه بر طبق اثری از کمدی نویس رومی تیتوس ماکیوس پلوتوس نوشته شده که قدمت سه هزار و پانصد ساله دارد و تابحال هم در ایران اجرا نشده است. البته نمایشنامه پولوتوس متفاوت از چیزی است که هم اکنون روی صحنه می رود و من متن را برای اجرا بازنویسی کرده ام.
وی افزود: این نمایش ساختاری کمدی دارد و در بازنویسی متن فضایی شکل گرفته که مناسب همه اقشار جامعه باشد و از شوخی های نامناسب در اجرا پرهیز شده است.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره نمایش دیگری که روی صحنه دارد نیز توضیح داد: «توپ شناور» بر طبق ۲ نمایشنامه «بالابر غذا» هارولد پینتر با ترجمه رضا دادویی و «داستان باغ وحش» ادوارد آلبی نوشته شده است که نمایشنامه «داستان باغ وحش» را من و مجتبی بیات ترجمه کرده ایم. در حقیقت نمایش «توپ شناور» ماحصل ۲ متن است و بر طبق این ۲ نمایشنامه شناخته شده، باردیگر نویسی شده است. این اثر نمایشی در فضایی کاملاً مجرد و متفاوت از این ۲ نمایشنامه اتفاق می افتد و سه بازیگر دارد که علاوه بر خودم، مهدی رضایی و مجتبی بیات نیز در آن به ایفای نقش می پردازند.
صفری درباره وضعیت نامناسب رفت و آمد در تماشاخانه سپند که مدتی است به سبب برخی اختلاف ها با شهرداری جلو در ورودی آن نیوجرسی گذاشته شده است، توضیح داد: متاسفانه در آن منطقه جلوی بسیاری از ساختمان ها، نیوجرسی کار گذاشته اند که من در جریان حساب و کتاب هایی که این ملک ها با شهرداری دارند، نیستند اما حداقل کاش در برخورد با تماشاخانه سپند که مکانی فرهنگی است، اتفاق دیگری رخ می داد و لااقل رعایت حال تماشاگران را می کردند چون الان مردم باید از بین این بلوک ها رد شوند تا بتوانند به تماشاخانه وارد شوند که متاسفانه موجب شرمندگی و خجالت ما از مخاطبانمان می شود اما دستمان به جایی بند نیست.

وی در آخر صحبت هایش بیان کرد: فکر می کنم شهرداری وظایف دیگری هم حداقل در زمینه فرهنگ و هنر به جز گرفتن مالیات برعهده دارد و می توانست از روش دیگری به جز این شیوه برای حل مشکلاتش استفاده نماید که جای تاسف دارد.
نمایش «سودولوس» به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری با بازی شهرام آریا، رامین بذرافشان، نادیا بهداروند، حانیه بیات، مهسا پارساراد، رامیار جنانی، نیوشا دلشادیان هر شب ساعت ۱۹ در سالن شماره یک پردیس تئاتر سپند به صحنه می رود همین طور نمایش «توپ شناور» نیز به نویسندگی سیامک صفری و مجتبی بیات و طراحی و کارگردانی سیامک صفری هر شب ساعت ۲۰ اجرا می شود.


منبع:

1401/02/20
12:40:20
itemprop="bestRating">5
507
تگهای خبر: بازی , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد