وبلاگ آفتاب
در هفتادو پنجمین دوره فستیوال؛

نخل طلای افتخاری جشنواره کن به فارست ویتاکر اهدا می شود

نخل طلای افتخاری جشنواره کن به فارست ویتاکر اهدا می شود

به گزارش وبلاگ آفتاب جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ برای یک عمر دستاورد هنری فارست ویتاکر نخل طلای افتخاری این دوره را به وی اهدا می کند.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از هالیوود ریپورتر، فارست ویتاکر بعنوان دریافت کننده نخل طلای افتخاری جشنواره کن ۲۰۲۲ به خاطر یک عمر دستاورد هنری ارائه شد.
به همین مناسب فیلم «به خاطر صلح» که درباره جنوب سودان است و ویتاکر تهیه کننده آن بوده هم یک نمایش ویژه در جشنواره کن سال جاری خواهد داشت.
فارست ویتاکر که برنده جایزه اسکار است جایزه افتخاری خویش را در مراسم افتتاحیه هفتادوپنجمین دوره کن در ۱۷ می دریافت می کند. قبل از وی چهره هایی چون جودی فاستر، ژان مورو، برناردو برتولوچی، مانوئل دو اولیویرا، جین فوندا و انیس واردا این جایزه را دریافت کرده بودند.
فیلم «به خاطر صلح» هم ۱۸ می در جشنواره نمایش داده می شود.
ویتاکر اولین بار سال ۱۹۸۸ در جشنواره کن حضور یافت و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در «پرنده» کلینت ایستوود دریافت کرد.
وی در اینباره اظهار داشت: سی و چهار سال پیش حضور در کن برای اولین بار، زندگی من را تغییر داد و در من این اطمینان را ایجاد کرد که تصمیم درستی گرفته ام تا خودم را وقف پیدا کردن ارتباط انسانی از راه فیلم کنم.
ویتاکر با فیلم هایش ۶ بار در بخش رسمی و ۴ بار در بخش رقابت اصلی جشنواره حضور داشته است. «خشم در هارلم» ساخته بیل دوک، «جسد دزدها» ساخته ابل فرارا و «گوست داگ: راه سامورایی» ساخته جیم جارموش دیگر فیلمهای وی در بخش رقابتی بوده اند.
جشنواره فیلم کن سال جاری از ۱۷ تا ۲۸ ماه می برگزار می گردد.


منبع:

1401/02/16
11:37:07
itemprop="bestRating">5
679
تگهای خبر: بازی , دستاورد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد