وبلاگ آفتاب
بیرون آمدن از روسیه از عوامل این امر شد؛

با سقوط سهام نتفلیکس ۵۴ میلیارد ضرر کرد

با سقوط سهام نتفلیکس ۵۴ میلیارد ضرر کرد

بیرون آمدن نتفلیکس از روسیه که به تنهایی موجب از دست رفتن ناگهانی 700 هزار مشترک شد و کاهش بزرگ مشترکان در یک دهه اخیر سبب شد تا نتفلیکس با ضرر 54 میلیارد دلاری مواجه شود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از سی ان ان بیزنس، سالی که برای نتفلیکس، بزرگ ترین سرویس استریمینگ جهان بد شروع شده بود، بدتر هم شد. این شرکت برای اولین بار در یک دهه اخیر مشترک از دست داده و این مسئله موجب کاهش شدید ارزش سهام آن شده و تنها روز چهارشنبه کاهش ۳۵ درصدی را تجربه نمود و به دنبال آن این کمپانی بزرگ با ضرر ۵۴ میلیارد دلاری مواجه گردید.
نتفلیکس در تازه ترین گزارش فصلی خود اعلام نمود که حالا ۲۲۱.۶ میلیون مشترک در سطح جهان دارد که یعنی ۲۰۰ هزار مشترک در فصل اول سال ۲۰۲۲ از دست داده است. این در حالیست که نت فلیکس انتظار داشت ۲.۵ میلیون مشترک اضافه کند.
بدتر از همه، غول استریمرها در گزارش خود گفته انتظار دارد در فصل دوم سال ۲ میلیون مشترک دیگر را هم از دست بدهد.
این گزارش شرکت موجب شد تا ۲۵ درصد از ارزش سهام آن کاسته شود. نتفلیکس اوایل امسال هم به خاطر نگرانی ها در مورد رشد تعداد مشترکانش با کاهش ارزش سهام روبه رو شده بود و از اول امسال تابحال ۴۰ درصد از ارزش سهام خودرا از دست داده است.
نتفلیکس گفت پاندمی کروناویروس در ابتدای سال ۲۰۲۰ موجب رشد چشم گیر مشترکان شرکت شد که تا حدودی چشم انداز آنرا تغییر داد، اما این روند در سال ۲۰۲۱ معکوس شد. شاخصهای دیگری هم پشت افول فعلی هستند که همچون آنها می توان به ورود رقبای جدید فراوان از شرکت های رسانه ای سنتی به عرصه استریمینگ و همین طور استفاده چند مشترک از یک حساب نام برد.
این شرکت در اطلاعیه ای اظهار داشت: علاوه بر ۲۲۲ میلیون خانواری که جهت استفاده از خدمات ما پول پرداخت می کنند، ما تخمین می زنیم که هم اکنون نتفلیکس بصورت اشتراکی توسط بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرد که این شامل بیش از ۳۰ میلیون خانوار در آمریکا می شود.
این شرکت همین طور گفته «فاکتورهای کلان» همچون رشد اقتصادی ضعیف آمریکا، افزایش تورم، رخدادهای ژئوپولیتیکی همچون جنگ اوکراین و مشکلاتی که کووید -۱۹ همچنان به وجود می آورد روی افت مشترکانش تاثیر داشته اند. نتفلیکس گفت خروج از روسیه موجب از دست رفتن ۷۰۰ هزار مشترک شد.
نتفلیکس به سهامدارانش قول داده با بهبود خدماتش، مخصوصاً در عرصه برنامه ریزی و پیشنهاد محتوای جدید به مخاطبان، وضعیت کسب سود و جذب مشتری جدید را بهبود بخشد.

1401/02/02
12:49:08
itemprop="bestRating">5
560
تگهای خبر: اقتصاد , جهان , خدمات , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد