وبلاگ آفتاب
مدیر امور پژوهشی دانشگاه خوارزمی اعلام كرد

انتظار پیشرفت بیشتری در خروجی های پژوهشی داشتیم

انتظار پیشرفت بیشتری در خروجی های پژوهشی داشتیم

به گزارش وبلاگ آفتاب مدیر امور پژوهشی دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به اینکه انتظار پیشرفت بیشتری در خروجی های کیفی و کمی پژوهشی دانشگاه داشته اند، توضیح داد: طبق بررسی ها علیرغم این که خروجی های دانشگاه، در دوران کرونا هم رشد داشته، ولی این رشد با تصورات ما مقداری متفاوت بود. بااین حال بخشی از انتظارات ما برآورده شده است.



دکتر روزبه جوادکلباسی در گفتگو با ایسنا، به برنامه دانشگاه خوارزمی برای افزایش کمی و کیفی خروجی های پژوهشی اشاره نمود و اظهار داشت: از سه سال قبل ما انواع شیوه نامه ها و مصوبات را بخصوص برای بخش های تشویقی و حمایتی تدوین کردیم و احتیاج به زمان برای برداشت نتایج آنها داشتیم؛ ولی متأسفانه زمان برداشت نتایج اقدامات ما با کرونا مصادف شد.

وی افزود: ما انتظار پیشرفت بیشتری در خروجی های کیفی و کمی پژوهشی دانشگاه داشتیم. طبق بررسی ها علیرغم این که خروجی های دانشگاه، در دوران کرونا هم رشد داشته ولی این رشد با تصورات ما مقداری متفاوت بود. بااین حال بخشی از انتظارات ما برآورده شده است.

بهبود ۱۰ پله ای رتبه پژوهشی دانشگاه خوارزمی

مدیر امور پژوهشی دانشگاه خوارزمی به رشد ۱۰ پله ای این دانشگاه در رتبه بندی پایگاه ISC اشاره نمود و اظهار داشت: رتبه پژوهشی ما ۱۰ پله بهبود پیدا کرد و در میان دانشگاه های جامع کشور از رتبه ۲۵ در پژوهش به رتبه ۱۵ رسیدیم و این نشان داده است که در دوران کرونا دانشگاه رشد داشته است.

جوادکلباسی در مورد تاثیر کرونا در بخش پژوهش دانشگاه اظهار داشت: بحث تاب آوری مبحث مهمی در دانشگاه ها است و بر مبنای اتفاقات و مواردی که پیش می آید، دانشگاه ها باید پیشبینی هایی انجام دهند تا بتوانند شرایط را تغییر دهند. در دانشگاه خوارزمی این پیشبینی ها انجام شده بود و به واسطه تجربیاتی که در آموزش های آزاد داشتیم، بلافاصله سامانه برگزاری آنلاین جلسات و کلاس های مجازی، به کار گرفته شد. این مورد سبب شد که در زمان تعطیلات یا دورکاری ها، ارتباطات همچنان حفظ شود.

وی ضمن اشاره به معایب احتمالی آموزش مجازی، مزایای آنرا هم شرح داد و افزود: علیرغم این سامانه ها، ارتباطات استادان راهنما و دانشجویان و... در خیلی از موارد امکان پذیر شد.

جوادکلباسی در مورد عملکرد فناورانه دانشگاه خوارزمی در سال ۱۴۰۰، توضیح داد: پارسال بیش تر از ۵۰۰ نفر در شرکتهای مرکز رشد دانشگاه مشغول به فعالیت شدند. ۱۰ محصول و شرکت دانش بنیان مجوز دریافت کردند. یک اختراع بین المللی به ثبت رسید و ۴۳ شرکت و ۴۰ هسته فناور در مرکز رشد استقرار داده شدند. در این دانشگاه، ۵۰ محصول فناوری توسعه داده شدند و در هفته پژوهش وفناوری سال ۱۴۰۰ با حضور دکتر خیرالدین؛ معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شدند.

پروژه «شهر سلول» در کرج کی آغاز می شود؟

وی افزود: همینطور در بهمن ماه ۱۴۰۰، مرکز رشد این دانشگاه هم در پردیس کرج به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع با حضور دکتر ستاری؛ معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری راه اندازی شد. در این مراسم از ۳۵ محصول فناورانه رونمایی گردید. بخشی از این دستاوردها مرهون حمایت های مالی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری بود و بخش قابل توجهی از آن هم با حمایت هیئت رئیسه و هیئت امنای دانشگاه صورت گرفت.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به پروژه «شهر سلول» این دانشگاه، اظهار داشت: ان شاءالله این پروژه در پردیس کرج با حمایت های معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و با کمک شرکتهای سرمایه گذار درحال آغاز است و امیدواریم خبر خوش آنرا بتوانیم در سال ۱۴۰۱ اطلاع رسانی نماییم.

تدوین و بروزرسانی شیوه نامه ها و دستورالعمل های پژوهشی

جوادکلباسی در مورد اقدامات انجام شده در معاونت پژوهشی دانشگاه خوارزمی، به تدوین و بروزرسانی شیوه نامه ها و دستورالعمل های پژوهشی اشاره نمود و توضیح داد: در این راستا بیشتر از ۱۲ شیوه نامه و دستورالعمل تدوین شده و به تصویب هیئت امنای دانشگاه رسیده است. تدوین شیوه نامه پژوهشگران پسادکتری و بروزرسانی شیوه نامه فرصت های مطالعاتی نمونه ای از این اقدامات هستند تا اعضای هیئت علمی بتوانند با عنایت به شرایط گرانی سفر و... از آن استفاده کنند. همینطور در این راستا، شیوه نامه مأموریت های پژوهشی تابستانه اعضای هیئت علمی هم به تصویب هیئت امنا رسید.

وی تصریح کرد: همینطور آئین نامه هایی برای مأموریت پژوهشی خارج از کشور اعضای هیئت علمی تدوین و آئین نامه همایش های بین المللی هم بروزرسانی شد. در نظر گرفتن پایه پژوهشی ویژه برای افرادی که پژوهش های کیفی خاص انجام می دهند، بازنگری کامل شیوه نامه تخصیص گرنت و تصویب آن، با تاکید بر پشتیبانی از فعالیتهای پژوهشی کاربردی، بنیادی و فناورانه و هم ارتباطات پژوهشی بین المللی (در راستای دیپلماسی علمی)، افزایش حمایت مالی بیشتر از دو برابری از رساله ها و رساله های دانشجویی و... نمونه های دیگری از پشتیبانی از پژوهشها بود که در دانشگاه خوارزمی انجام شده است.





منبع:

1401/01/23
10:23:57
itemprop="bestRating">5
584
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , پروژه , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد