وبلاگ آفتاب

آلمان پذیرای ۱۰۰هزار دانشجوی اوکراینی می شود

آلمان پذیرای ۱۰۰هزار دانشجوی اوکراینی می شود

به گزارش وبلاگ آفتاب پیشبینی می شود که دانشگاه های آلمان پذیرای یکصد هزار دانشجوی اوکراینی شوند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، دانشگاه های آلمان پذیرای ۱۰۰ هزار دانشجو و دانشگاهیان همسایه شرقی خود یعنی اوکراین می شوند. "یویبراتو موکهرجی"، رئیس "مؤسسه مبادلات آکادمیک آلمان" درباره پذیرش دانشجویان اوکراینی می گوید: در مسافرت به لهستان، شرایط پذیرش دانشجویان اوکراینی را بررسی کردم. بهره گرفتن از تجارب این کشور می تواند تجربه بسیار مناسبی باشد.
قبل از آغاز جنگ روسیه ضد اوکراین، دانشگاه های لهستان پذیرای خیلی از دانشجویان اوکراینی بودند. اوکراین سهم قابل توجهی از جمعیت دانشجویی لهستان را برای مدت های طولانی به خود مختص کرده است. مؤسسه مبادلات آکادمیک آلمان پیشبینی می کند، حدود ۱۰۰ هزار دانشجویی اوکراینی همچون افرادی که هم اکنون در لهستان تحصیل می کنند، به مراکز آکادمیک آلمان خواهند آمد.
نیمه ماه مارس (۲۴ اسفند) ۵ میلیون یورو برای بورسیه و سایر اقدامات حمایتی از دانشجویان اوکراینی تخصیص داده شد، این بودجه به دانشگاه و مؤسسات پرداخت می شود. هم اکنون، تمامی مؤسسات و مراکز آکادمیک درحال عرضه برنامه حمایتی از پناهجویان هستند.
تأمین منابع مالی مورد نیاز برای پشتیبانی از دانشجویان یک مبحث حیاتی بشمار می رود. مؤسسه مبادلات آکادمیک آلمان از دولت این کشور می خواهد، حدود ۸۰ میلیون یورو بودجه برای پشتیبانی از دانشجویان اختصاص دهد. "موکهرجی" می گوید: قطعا، دولت حسن نیت خویش را نشان داده، باید با این مورد به صورت واقع بینانه برخورد نماییم، چون که هیچ نقشه دیگری برای این مورد وجود ندارد.
وی اعتقاد دارد، این مورد با بحران پناهجویان در سال ۲۰۱۶ متفاوت است؛ دانشجویان اوکراینی می توانند به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا بروند. با عنایت به این شرایط، آمادگی همه دانشگاه های سراسر کشور مهم می باشد.



1401/01/13
19:49:32
itemprop="bestRating">5
660
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد