وبلاگ آفتاب

افزایش ۲۰۰ درصدی رویدادهای برگزارشده در زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد

افزایش ۲۰۰ درصدی رویدادهای برگزارشده در زیست بوم فناوری دانشگاه آزاد

به گزارش وبلاگ آفتاب مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش ۲۰۰ درصدی تعداد رویدادهای فناورانه برگزارشده در زیست بوم فناوری این دانشگاه اطلاع داد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر قباد بهزادی پور ضمن اشاره به اهمیت توانمندسازی افراد و نیروهای فناور در جهت اشتغال دانش بنیان، اظهار داشت: رویدادهای فناورانه یکی از روش های اثرگذار برای ایجاد و استقرار تیم ها در مراکز رشد به صورت هسته و واحد فناور و همینطور آموزش و توانمندسازی فناوران است.
وی ادامه داد: خروجی رویدادهای فناورانه در مراکز رشد، زمینه توانمندسازی هسته ها و واحدهای فناور و ایجاد شرکتهای دانش بنیان و اشتغال دانشجویان را فراهم می آورد. در این راستا رویدادهایی که خروجی آنها به یک قرارداد مالی یا جذب هسته فناور در مراکز رشد منجر شوند، از امتیاز تشویقی در سطح بندی برخوردار خواهند شد.
مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ۶۰۶ رویداد فناورانه برگزار شد که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۳۷ رسید، اظهار داشت: رویدادهای فناورانه در ۱۰ بخش و با اهداف متفاوت در مراکز رشد برگزار می گردد که عبارت از دوره های آموزشی(۴۷۲ مورد)، وبینار(۶۹۰ مورد)، استارتاپ ویکند(۷۶ مورد)، طرح پویش کارآفرینی(۳۲ مورد)، چالش فناوری(۶۸ مورد)، تجربه در راه فناوری و نوآوری(۴۹ مورد)، روز عرضه و نمایش فناوری(۹ مورد)، نمایشگاه/ جشنواره/ فن بازار(۵۶ مورد)، ایده آرا(۲۶۸ مورد) و سایر فعالیتهای فناورانه(۸۶ مورد) است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بهزادی پور تصریح کرد: از تعداد ۱۸۳۷ مورد برنامه فناورانه برگزار شده در واحدهای دانشگاهی، ۵۴۷ برنامه فناورانه در جهت رویداد ملی گام دوم دانشگاه برگزار شده است. فعالیتهای فناورانه توسط تمامی واحدهای دانشگاهی در چارچوب های ایده آرا، چالش فناوری و استارتاپ ویکند برگزار شده است. برگزاری رویدادهای فناورانه یکی از شاخصهای ارزیابی سراهای نوآوری و سطح بندی مراکز رشد دانشگاه به حساب می آید. همینطور برگزاری رویدادهای فناورانه در زیست بوم فناوری دانشگاه یکی از اقدامات کلان بسته توسعه فناوری و نوآوری دانشگاه است.



1401/01/07
21:29:34
itemprop="bestRating">5
498
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , فناوری , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد