وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

موقعیت مهدی، شادروان و سگ بند پیشتاز اکران نوروزی در گیلان

موقعیت مهدی، شادروان و سگ بند پیشتاز اکران نوروزی در گیلان

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رونق سینماهای استان با اکران های نوروزی، اظهار داشت: موقعیت مهدی، شادروان و سگ بند پیشتاز جدول اکران ها هستند.



سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که در دو سال قبل بواسطه شیوع ویروس کرونا کارهای فرهنگی و هنری تعطیل شد، اظهار نمود: سینماها نیز جز اولین کارهایی بودند که در طول این مدت بارها به سبب اوج گیری ویروس کرونا تعطیل شدند.
وی با اعلان اینکه خوشبختانه با کنترل نسبی ویروس و خصوصاً تسریع در واکسیناسیون عمومی و بهبود وضعیت با ابلاغ ستاد ملی مدیریت کرونا فعالیت این بخش هم شروع شد، اضافه کرد: نوروز امسال شاهد فعالیت سینماها با اعمال برخی محدودیت ها هستیم.
فعالیت سینماها در روزهای نوروز با ۷۵ درصد ظرفیت
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به این که برمبنای دستور العمل سازمان سینمایی سینماها می توانند با ۷۵ درصد ظرفیت مبادرت به نمایش فیلم ها کنند، اظهار داشت: این دستور العمل در اکران های نوروزی اعمال شده است.
مصباح با اعلان اینکه پیش از این دستور العمل سینماها باتوجه به شرایط کرونائی می توانستند تنها از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند، اشاره کرد: بطور قطع افزایش ظرفیت ها و اکران فیلم های روز می تواند سبب رونق باردیگر سینماها شود.
وی با اشاره به لطمه های اقتصادی کرونا به صنعت سینما و سینماداران خصوصاً در سطح استان، اظهار داشت: طی دو سال قبل به سبب شرایط سخت اقتصادی خیلی از سینماداران اعلام نمودند که دیگر توانایی پرداخت هزینه ها را ندارند و مبادرت به تعطیلی سالن های سینمایی کردند.
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلان اینکه امسال برگزاری همزمانی چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان نوید بخش بازگشت روزهای خوب برای سینماها بود، افزود: باتوجه به شرایط خوب و تلاش مضاعف ستاد برگزاری همزمانی جشنواره فیلم فجر در گیلان شاهد افزایش دو برابری تعداد تماشاگران در مقایسه با سال کرونائی گذشته بودیم.
وی با اشاره به سابقه علاقه گیلانی ها به هنر هفتم، اظهار نمود: بطور قطع اکران فیلم های مناسب و مخاطب پسند در روزهای نوروز می تواند نوید بخش بازگشت روزهای خوب به سینماهای استان گیلان باشد.
مصباح در ادامه به فیلم های پیش بینی شده در جدول اکران های نوروزی که از روزهای گذشته نمایش آنها در سطح استان خصوصاً شهر رشت و در سینما ۲۲ بهمن شروع شده اشاره نمود و اضافه کرد: هم اکنون چهار فیلم درحال نمایش برای علاقه مندان است.
وی «قدغن»، «موقعیت مهدی»، «شادروان» و «سگ بند» را چهار فیلم جدول اکران های نوروزی در استان گیلان عنوان نمود و افزود: در ایام آینده سه فیلم «مرد بازنده»، «روز صفر» و «گل به خودی» که در زمینه سینمای کودک و نوجوان است به این جدول اضافه می شود.
پیش بینی ۵ سانس برای اکران فیلم های نوروزی
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به این که این فیلم ها تامین کننده جدول اکران ها تا عید سعید فطر در استان است، افزود: با اضافه شدن این فیلم تعدادی از فیلم ها از چرخه نمایش خارج می شوند.
وی همین طور به تعداد سانس های نمایش فیلم ها اشاره و با اعلان اینکه هم اکنون پنج سانس برای اکران این فیلم پیش بینی شده است، اظهار داشت: ساعت ۱۴ عصر فیلم «قدغن»، ۱۵: ۴۵ عصر «موقعیت مهدی»، ۱۷: ۳۰ عصر فیلم «سگ بند»، ۱۹: ۱۵ عصر فیلم «شادروان»، در ساعت ۲۱ شب نیز برای دومین بار فیلم «قدغن» به معرض نمایش گذاشته می شود.
مصباح با اعلان اینکه اکران در ایام تعطیل نیز انجام می شود، اشاره کرد: این برنامه اکران فیلم ها تا حدود ۱۰ روز آینده است و احتمال تغییر جدول با ورود فیلم «مرد بازنده» و «روز صفر» وجود دارد.
وی همین طور با اشاره به فیلم های مورد استقبال تماشاگران، اظهار داشت: از شروع اکران های نوروزی فیلم های «موقعیت مهدی»، «شادروان» و «سگ بند» بیشترین تعداد تماشاگران را داشته است.
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعلان اینکه در روزهای نوروز سینما سیار نیز به همت انجمن سینما جوان استان در مناطق فاقد سالن سینمایی و محروم حضور خواهد یافت، افزود: مجموعه مردمی فیلم عمار نیز همانند ایام جشنواره فجر فیلم «موقعیت مهدی» را در مناطق محروم اکران می کند.

1401/01/01
12:47:02
itemprop="bestRating">5
572
تگهای خبر: اقتصاد , سازمان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد