وبلاگ آفتاب
برای پخش در ایام نوروز؛

گستره نفوذ زبان و ادبیات فارسی سوژه قندنامه شد

گستره نفوذ زبان و ادبیات فارسی سوژه قندنامه شد

به گزارش وبلاگ آفتاب مجموعه ۱۳ قسمتی قندنامه به کارگردانی محسن کریمیان با مبحث اهمیت زبان و ادب فارسی در روزهای نوروز ۱۴۰۱ میزبان مخاطبان خود در شبکه مستند خواهد بود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی پروژه، «قندنامه» عنوان یک مجموعه کوتاه تلویزیونی به کارگردانی و تهیه کنندگی محسن کریمیان است که در روزهای نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه مستند می رود.
این مجموعه که در سیزده قسمت ۱۰ دقیقه ای با حال و هوای نوروزی ساخته شده است، با لحنی شیرین از اهمیت زبان و ادب فارسی می گوید و از تأثیر و گستره نفوذ زبان و ادبیات فارسی در کشورها و ملت های مختلف در ادوار تاریخی صحبت می کند.
«قندنامه» بعنوان تازه ترین محصول مرکز مستند سوره، تلاش دارد پاسخی برای لزوم توجه به حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی و هم دل نگرانی ها نسبت به به خطر افتادن فرهنگ ایرانی باشد.
«رباعی همایون»، «امیرالامرای چین ۱ و ۲»، «بوی جوی مولیان»، «حافظ و گوته»، «شعر عطار»، «نامه گیوک خان»، «بر گستره بالکان»، «فردوسی دوستان»، «تا قلب مالزی»، «مترجمان بخارست»، «ترکان فارسی دوست» و «آرزوی بورخِس» عناوین قسمت های مختلف این مجموعه است.
«قندنامه» علاوه بر شبکه مستند از دیگر شبکه های تلویزیونی هم پخش می شود.
عوامل این پروژه عبارتند از کارگردان و تهیه کننده: محسن کریمیان، پژوهشگر و نویسنده: سعید فرمانی، گوینده متن: فریبا رمضان پور، گروه گرافیک متحرک: امین صادقی اصفهانی، محسن سهرابی و حسین ملک حسینی و تهیه شده در مرکز مستند سوره.


منبع:

1400/12/25
18:48:11
itemprop="bestRating">5
500
تگهای خبر: پروژه , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد