وبلاگ آفتاب
در نشست رسانه ای تشریح شد؛

تصویر شهر به دنبال درآمدزایی در تولید و پخش

تصویر شهر به دنبال درآمدزایی در تولید و پخش

به گزارش وبلاگ آفتاب مجید اکبرشاهی مدیرعامل موسسه تصویر شهر با بیان خبر صدور مجوز ورود این مجموعه به حوزه پخش فیلم، مسعود نجفی را بعنوان مدیر این بخش معرفی نمود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، نشست خبری هشتمین جشنواره فیلم شهر بامداد امروز سه شنبه ۲۴ اسفندماه با حضور مجید اکبرشاهی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و دبیر این رویداد در پردیس سینمایی ملت برگزار گردید.
اکبرشاهی در ابتدای این نشست اظهار داشت: در این ایام چند برنامه داشتیم که یکی بزرگ داشت سردار دل ها، برگزاری همایش ارتقای کسب و کار و … بود. گالری پردیس ملت در سه هفته گذشته سه نمایشگاه برگزار کرد، نمایشگاه «با من بخوان» و «جایزه مونه» همچون این فعالیت ها بود که استقبال خوبی از آنها شد. نمایشگاه طنز و کاریکاتور هم همچنان در گالری این مجموعه دایر است. اکران های مردمی و خصوصی هم در این زمان داشتیم. علاوه بر چهار اکران مردمی، اکران خصوصی فیلم «مستطیل قرمز» را داشتیم. در این راستا درخواست هایی هم برای اکران ویژه مدیران و پرسنل داشتیم که در چارچوب آن ۲۸ سانس برای همکاران خودمان در شهرداری و ۲۰ سانس برای مدیران صدا و سیما داشتیم.
وی اظهار داشت: در دوران برگزاری جشنواره فیلم فجر هم در سینماهای مختلف زیرمجموعه «تصویر شهر» شاهد حضور مخاطبان زیادی بودیم. اقبال از اکران های خصوصی و مردمی ما هم زیاد بود. از ۲۲ فیلم جشنواره یازده فیلم با حضور عوامل در پردیس ملت رونمایی شدند. همینطور افراد سرشناس هم در این اکران ها حضور داشتند. پردیس ملت همچنان محل رجوع اقشار مختلف مردم و مسؤلان است.
اکبرشاهی در ادامه اضافه کرد: اتفاق دیگری که در ملت رخ داد میزبانی از یازدهمین جایزه ققنوس بود که بسیاری از اندیشمندان و نظریه پردازان حوزه فیلم و سینما به اینجا آمدند و میزبان شان شدیم. از تولیدات مشارکتی ما در جشنواره هم فیلم «بدون قرار قبلی» بود که با مشارکت فارابی آنرا به جشنواره رساندیم که فیلم در نامزدی در پنج رشته و دریافت دو سیمرغ را به دنبال داشت. البته این فیلم در بخش تجلی اراده ملی هم توفیقات خوبی داشت و در جشنواره ققنوس هم دومین فیلم انتخاب|شد.
وی اضافه کرد: در سه ماه گذشته در حوزه توسعه و نگهداری سالن های سینمایی هم چند اقدام داشته ایم که بعضی از آنها زمان بر است و نمی گردد زود از آنها نتیجه گرفت. مثلا هفته گذشته با پیگیری زیاد دریافت مجوز آتش نشانی را داشتیم. پیش از جشنواره هم راه اندازی سیستم برق اضطراری را داشتیم و علیرغم مشکلات و خاموشی هایی که سیستم برق شهری داشت، ما در زمان جشنواره مشکلی در زمینه برق نداشتیم.
این مدیر سینمای بیان نمود: آنچه که پیش رو داریم و به دنبال آن هستیم اصلاح حقوق و دستمزد پرسنل است. دستمزد پرسنل گاهی در بعضی موسسات به قدری پایین است که پرسنل مجبور هستند با اضافه کاری آنرا جبران کنند. تدوین نظامنامه شغلی پرسنل مجموعه را در دستورکار داریم و در حوزه نیروی انسانی اتفاقاتی در موسسه «تصویر شهر» شروع شده که خوب است.
ورود «تصویرشهر» به حوزه «پخش فیلم»
اکبرشاهی در ادامه ضمن اشاره به صدور مجوز برای ورود موسسه «تصویرشهر» به حوزه «پخش فیلم» اضافه کرد: از مسعود نجفی خواهش کردیم که مدیریت این بخش را به دست بگیرد که خوش خلقی و تعامل او خیلی در این عرصه به ما کمک خواهد نمود. سرگروه شدن پردیس ملت در اکران نوروزی هم بخشی از این مورد بود. مدیریت برنامه ریزی ما را هم میثم مهربانی برعهده خواهد داشت.
وی تاکید کرد: مدیریت جدید «تصویرشهر» ورود جدی به حوزه تولید هم دارد، کارها را هم کارشناس محور جلو می بریم. با چند نفر متبحر در این عرصه مشورت کرده ایم که در چارچوب مشاوره کمک خواهند کرد. دو فیلمنامه را بررسی نموده ایم و امیدوارم خیلی زود وارد فضای تولید شویم.
اکبرشاهی بیان نمود: لازم است توجه جدی به بهسازی پردیس راگا و تماشا داشته باشیم. بعنوان یک مجموعه دولتی باید بگویم به درآمدزایی هم فکر می نماییم.
برگزاری جشنواره فیلم شهر در تابستان ۱۴۰۱
مدیرعامل «تصویرشهر» در بخش دیگر از این نشست درباره برگزاری جشنواره «فیلم شهر» هم مطرح کرد: جشنواره فیلم شهر با شعار «بازشناسی حقوق اخلاقی و شهروندی» تابستان ۱۴۰۱ برگزار می گردد. برگزاری جشنواره ها در کشور شور و نشاط بین هنرمندان و اهالی آن حوزه بوجود می آورد. با برگزاری جشنواره فضای شور و نشاط در جامعه هنری اتفاق می افتد. از طرفی ضرورت بهره مندی از زبان هنر برای بیان اهداف و دیدگاه ها هم امری بدیهی است.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری خودش را جهت استفاده و بهره مندی درست از این زبان آماده کرده و تلاش می کند از آن استفاده نماید. جشنواره «فیلم شهر» هم با این نگاه فعالیت خویش را شروع می کند. از همین رو در این جشنواره ۶ بخش خواهیم داشت.
اکبرشاهی ضمن اشاره به دو تغییر جشنواره سال جاری اضافه کرد: این تغییرات به شکلی حرکت به سمت بهره مندی حداکثری از زبان هنر برای انتقال پیام است. جشنواره فیلم شهر به رغم این که سال ها از آن آغاز برگزاری آن می گذرد، یک جشنواره قدیمی نیست و تلاش کرده همواره ارتقا پیدا کند. ما در این دره بخش «آفرینش های شهری» را به جشنواره اضافه کردیم. توجه به هویت بصری شهر مسأله ای قابل توجه است. ما با تنوع و تکثر فضاهای بصری شامل تندیس، سردیس، تابلو و … مواجهیم و باید توجه ویژه به آن داشته باشیم. جشنواره فیلم شهر با عنایت به این مورد هنرمندان را به خلق آثار فاخر در این حوزه ها هدایت می کند. لازم بود به این سمت حرکت نماییم، بنابراین این بخش را خیلی جدی پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: تغییر دیگر جشنواره سال جاری اهدای دو جایزه ویژه در بخش ملی با یاد شهیدان قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده برای ادای دین به این شهدا و اهدای یک جایزه در بخش بین الملل با رویکرد توجه به تعامل میان شهرهاست.
تولید «بدون قرار قبلی» داشت با مشکل مواجه می شد که مشارکت کردیم
وی درباره مشارکت موسسه «تصویرشهر» در فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی توضیح داد: در «بدون قرار قبلی» این طور نبود که موسسه روی نسخه نهایی فیلم سرمایه گذاری کند. این فیلم داشت در راه تولید با مشکل مواجه می شد، بخشی از آن باید در آلمان فیلمبرداری می شد و ما در این مرحله به پروژه اضافه شدیم و تصمیم به مشارکت گرفتیم. در آینده هم تمام تمرکز ما برای تولید فیلم از زمان طراحی فیلمنامه است. این طور نگاه می نماییم که از طرح در تولید باشیم.
اکبرشاهی درباره برنامه ریزی «تصویرشهر» برای درآمدزایی هم بیان نمود: در همین پردیس ملت ما تلاش کرده ایم از تمام فضاها به شکلی بهره برداری داشته باشیم. البته ما باید ملاحظات دولتی را هم در نظر بگیریم، ولی باید مبحث درآمدزایی را جدی پیگیری نماییم. بزودی بخش دیگری در طبقه فودکورت پردیس ملت برای بازی خواهیم داشت. در پردیس های دیگر هم به دنبال چنین موضوعی هستیم. ما در پردیس های جنوب شهر دنبال رایزنی هستیم که قیمت بلیت را تعدیل نماییم ولی این امر منوط به کسب مجوز است تا با پروتکلهای قانونی آنرا حل نماییم.
وی درباره توقف فعالیتهای پردیس باغ کتاب هم اظهار داشت: باغ کتاب هم اکنون در اختیار موسسه تصویر شهر نیست. گرچه پیگیر آن هستیم چونکه گسترش ظرفیت فضاهای نمایشی را بعنوان یک مأموریت در دستور کار داریم. هم اکنون فقط یک سالن مجموعه «باغ کتاب» آن هم به صورت جسته و گریخته فعالیت دارد. مجموعه «باغ شهر هنر» تحویل «باغ کتاب» نشده و یک درگیری حقوقی در این عرصه وجود دارد.
قیمت بلیت در پردیس رازی در تمام روزهای سال نیم بها بود
اکبرشاهی درباره مبحث افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت سینماها هم اظهار نمود: ما پس از افزایش قیمت، رایزنی هایی را انجام می دهیم. البته اگر توجه داشته باشید قیمت بلیت در پردیس رازی در تمام روزهای سال جاری نیم بها بود. برای بحث توجه به پردیس های جنوب شهر اگر بخواهیم صرفا اقتصادی نگاه نماییم، بدون تعارف باید بگویم هزینه های نگهداری از درآمد آنها بیشتر است، با این وجود پردیس های جنوب شهر را حفظ کردیم چون مأموریت ذاتی ماست که به آنها دقت نماییم.
وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم شهر بناست به داشتن یک شهر بهتر و برداشتن باری از مدیریت شهری کمک نماید، درباره ورود شهرداری به حوزه پخش فیلم و رقابت آن با مجموعه های دولتی همچون حوزه هنری در این بخش هم اظهار نمود: بضاعت و توانمندی حوزه هنری و مقایسه آن با ما متفاوت و دشوار می باشد. آنها به لحاظ سالن ها و منابعی که دارند با ما قابل مقایسه نیستند. ولی موسسه تصویر شهر بعنوان یک دفتر پخش کارش را آغاز کرده و مذاکراتی هم داریم تا در عید فطر فیلمی را برای پخش داشته باشیم.
سعی می نماییم فیلم بفروش اما خوب بسازیم
اکبرشاهی بیان نمود: پروژه ای را انجام می دهیم که میزان فروش آثاری که با حمایت دولت و به شکل خصوصی ساخته شده اند را بررسی نماییم. ما تلاش می نماییم فیلم بفروش خوب بسازیم از همان مرحله طرح به آن ورود می نماییم. به خاطر این که به درآمدزایی فکر می نماییم. پس می خواهیم از مرحله طرح به تولید ورود نماییم. شهرداری نهاد عمومی است گرچه بودجه دولتی به آن می رسد. موسسه ما خودگردان است تا از مراحل بوروکراتیک جدا شویم. ما بودجه دولتی نداریم. البته صحبت هایی کرده ایم که می توانیم بعنوان بازوی سینمایی کمک نماییم و درحال رایزنی با سایر نهادها و حتی بخش خصوصی هستیم. پس به آن مفهوم فشار تولید ارگانی را نداریم. البته گستردگی زندگی شهری ما را به این سمت سوق می دهد که به سمت چنین فیلم هایی برویم و نگران تولیدات حکومتی نیستیم.
مدیرعامل موسسه «تصویر شهر» توضیح داد: موسسه تصویر شهر واقعاً خصوصی و خودگردان است. به ما امکاناتی داده اند و گفته اند خودتان کارتان را راه بیندازید. حتی گاهی با مشکلات مالی مواجه می شویم.
اکبرشاهی درباره این که جشنواره فیلم شهر و جوایزش یک جشنواره قابل پیشبینی است هم مطرح کرد: این تذکر درست است، انذار به موقعی است. بخشی از ورود به تولید واقعاً ناظر بر همین است؛ این که حمایت خوبی بگیریم و از چند فیلمساز خوب دعوت به تولید نماییم و خودمان چشمه شویم. جشنواره یک شور و نشاط است گرچه نشاطش به اندازه فجر نیست، ولی به اندازه خودش برکت است. باید به سمت چشمه شدن پیش برویم، در بخش آفرینش های شهری چنین پتانسیلی را داریم.


منبع:

1400/12/24
13:16:40
itemprop="bestRating">5
618
تگهای خبر: اقتصاد , بازی , پروژه , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد