وبلاگ آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران تاكید كرد

ضرورت تقویت علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی تهران

ضرورت تقویت علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی تهران

وبلاگ آفتاب: رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ضرورت تقویت علوم پایه در دانشگاه اصرار کرد و اظهار داشت: دانشگاه بدون علوم پایه معنا ندارد و لازم است انگیزه همکاران این حوزه تقویت شود و علوم پایه متناسب با سایر علوم در دانشگاه رشد کند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر حسین قناعتی در نشست با اعضای هیئت علمی گروه ژنتیک بر حمایت دانشگاه از گروه ژنتیک و لزوم همگرایی بیشتر کارهای این گروه اظهار داشت: مراکز مختلف دانشگاه در حوزه ژنتیک فعالیت دارند؛ گستره این خدمات را به فال نیک می گیریم اما لازم است جامعیتی را ایجاد نماییم که تمامی فعالیت ها، بصورت متمرکز زیر نظر گروه ژنتیک صورت گیرد و این گروه بر تمامی فعالیت ها اشراف داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همین طور بر همگرایی و هم افزایی گروه ژنتیک تاکید کرد و اظهار داشت: این همگرایی موجب افزایش قدرت علمی و توانمندی بیشتر گروه ژنتیک می شود.
دکتر قناعتی با تاکید بر پیشرفت پر شتاب علم ژنتیک در دنیا اضافه کرد: باتوجه به پیشرفت های بسیاری که در تشخیص و درمان زودرس بیماریها و همین طور در حوزه ژن تراپی و مونوکلونال آنتی بادی و... در دنیا صورت گرفته؛ سیر بیماریها و نحوه درمان آن در دنیا عوض شده و لازم است در دانشگاه متناسب با این پیشرفت ها برنامه ریزی نماییم.
وی بر تقویت علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه بدون علوم پایه معنا ندارد و لازم است انگیزه همکاران این حوزه تقویت شود و علوم پایه متناسب با سایر علوم در دانشگاه رشد کند.
دکتر قناعتی با تاکید بر این که همکاران گروه ژنتیک در محل خدمت خود باقی می مانند اضافه کرد: قصد برهم زدن ساختار گروه را نداریم ولی لازم است تقسیم کار مشترک صورت گیرد و امکانات بصورت یکسان توزیع شود.
به گزارش وبدا، وی به گروه ژنتیک پیشنهاد نمود از ظرفیت های جدید دانشگاه استفاده کنند و اضافه کرد: ۱۵۰۰ تخت جدید به زودی به مجموعه دانشگاه اضافه می شود که می توانند در این مراکز برای بخش خود جانمایی کنند. همین طور این گروه می توانند کارگروهی تشکیل دهند تا برنامه های تحولی این حوزه را پیشنهاد و پیگیری کنند.




منبع:

1400/12/19
14:27:42
itemprop="bestRating">5
606
تگهای خبر: خدمات , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد