وبلاگ آفتاب
معاون فرهنگی وزارت بهداشت:

اختصاص غذا به دانشجویان در ایام تعطیل را پیگیری میکنم

اختصاص غذا به دانشجویان در ایام تعطیل را پیگیری میکنم

به گزارش وبلاگ آفتاب معاون فرهنگی وزارت بهداشت بر لزوم اختصاص غذا در ایام تعطیل و جمعه ها در خوابگاه ها تصریح کرد و اظهار داشت: در آئین نامه جدید علیرغم بار مالی این مورد را دنبال می نماییم.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر عباس شیراوژن در نشست «مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور» اظهار داشت: پیشنهاد می کنم مساله ها و مطالبات صنفی را باید با همه جانبه و چند بعدی نگاه کرد و صرفاً از یک زاویه نباید به موضوعات پرداخت، زمانی که از زوایای مختلف به یک پدیده نگاه می نماییم صدمه ها٬ آفت ها و علتها را بهتر تشخیص می هیم.
وی افزود: در اهدافی که برای شوراهای صنفی نوشته شده است٬ برخی بندها جدی تر گرفته شده و برخی بندها مغفول مانده است بعنوان مثال در بندی که آگاه سازی دانشجویان نسبت به حقوق و تکالیف خودشان را مورد توجه قرار می دهد هم حقوق و هم تکالیف باید دیده شوند. اعضای شورای صنفی ارتباط خویش را با دانشجویان پس از انتخاب شدن حفظ کنند و دغدغه ها و مشکلات را با سرعت و دقت منتقل کنند. شما باید در انتقال اطلاعات و پاسخ های دریافت شده در این جلسه و سایر برنامه ها هم با دانشجویان موفق تر عمل کنید.
وی با تکیه بر همدلی که یکی از اهداف شوراهای صنفی است ابراز کرد: بحث دیگر همدلی است، در بند آخر آئین نامه شورای صنفی٬ برای همفکری و همدلی با مسئولان دانشگاهی هدف گذاری شده است که باید به این بند هم فکر کرد٬ گاهی این همدلی کم دیده می شود٬ شما نباید تصورتان این باشد که مسئولان در طرف مقابل شورای صنفی هستند. اینکه وضعیت دانشگاه و رضایت مندی دانشجویان بیشتر شود، هدف مشترک شما و مسؤلان دانشگاهی است.
شیراوژن با بیان اینکه نکته مهم دیگر توجه به مبحث خلاقیت است٬ یاداور شد: امکان دارد مسئولان نسبت به یک مبحث تنها از یک زاویه نگاه کنند، در حالیکه شما چاره کم هزینه تر و بهتری سراغ دارید و این برای مسئولان بسیار کمک کننده است؛ ما منتظر ایده های نو از سوی شما هستیم. نکته بعدی این است که تلاش کنید و مراقب این ماجرا باشید که به یک تشکل و مجموعه سیاسی تبدیل نشوید. باید مراقب باشید مورد سو استفاده جریان های سیاسی قرار نگیرید و شان استقلالی خویش را حفظ کنید. مراقب باشید کنش های شما به ضد خود تبدیل نشود.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خطاب به دبیران شورهای صنفی با بیان اینکه در حفظ ارتباط خود با دانشجویان صرفاً به فضای مجازی تکیه نکنید بلکه به صورت حضوری و میدانی در کنار دانشجویان باشید و مشکلات شان را شناسایی کنید٬ تصریح کرد: تکیه صرف بر فضای مجازی باعث می شود که اگر در فضای مجازی مشکلی به شما منتقل نشود از پیگیری مشکلات دانشجویان عقب می مانید. ارتباط خود با بدنه دانشجویی را بدون نگاه به رقابت های انتخاباتی حفظ و تقویت کنید.
وی ادامه داد: تاکید صرف بر ناداشته های دانشجویان و کمبود امکاناتی که علیرغم تلاش مسئولان همچنان حل نشده است و ایجاد فاصله میان انتظارات و حقیقت ها باعث افسردگی دانشجویان می شود. اگر تلاش نماییم نکات مثبت را ببینیم و تقویت نماییم و همزمان به دنبال چاره برای مشکلات باشیم، بهتر است.
وی ادامه داد: مدیران فعلی در دانشگاه ها خودشان زمانی دانشجو بودند٬ مشکلات را می دانند و نسبت به این فضا دور نیستند اما در جایگاه مسئولیت می بینند رفع این مشکلات راحت نیست و به دنبال چاره ها هستند. ما باید تجربیات نو و کم هزینه را با هم به اشتراک بگذاریم تا دیگران هم استفاده کنند و همه با هم در رفع این مشکلات کمک نماییم. ما باید در این فرصت هایی که وجود دارد، دانش مدیریتی خویش را افزایش دهیم چونکه شما در حوزه های مدیریتی در آینده مسئولیت خواهید داشت.
شیراوژن اظهار داشت: در بحث اقناع مدیران صرفاً تحت فشار گذاشتن کار را پیش نمی برد٬ اقناع افراد و اثر گذاری بر تصمیمشان نیازمند ادبیات و روش های خاص خود است٬ باید به مدیران راه کار بدهیم، بن بست ایجاد نکنیم و به دنبال ایجاد فشار نباشیم. در رویارویی با مسؤلان، سوال و پرسش داشته باشید اما قضاوت نکنید و گزاره های اخلاقی را رعایت کنید٬ هر چه اخلاقی تر و پژوهش محورتر رفتار کنید، نتیجه گیری سریع تر اتفاق خواهد افتاد.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه مراقب باشید حریت خویش را حفظ کنید٬ اظهار داشت: مراقب باشید که حریت و آزادگی شما از بین نرود. از فرصت های در دسترس برای حل مشکلات شخصی استفاده نکنید.
وی در مورد مشکلات خوابگاهی و سفرهای معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برای شناسایی مشکلات٬ بیان داشت: اصل سفر و حضور ما در دانشگاه ها دیدن مشکلات است و متناسب با بودجه و اعتباری که می گیریم، تلاش داریم مشکلات را حل نماییم. در این میان هزینه غذای دانشگاه ها افزایش دو تا ۳ برابری پیدا کرده است و ما مطالبات پیمانکاران غذا در دانشگاه ها را داریم.
این مقام مسئول بیان داشت: در این میان برای رفع مشکلات خوابگاهی تلاش بسیاری شده است تهیه خوابگاه گاه از راه وام انجام می شود که اقساط را دانشگاه و سود و کارمزد را صندوق رفاه پرداخت می کند و یا خرید از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها است که به علت انتشار کرونا درآمد بیمارستان های دولتی کم شده است و در این میان دانشجویان هم مشکل دارتر می شوند.
شیراوژن یاداور شد: اجاره خوابگاه هم راه خوبی است که این مورد هم شرایط خاص خویش را دارد و خیلی از دانشگاه ها به دنبال اجاره بوده و هستند. مشکل دیگر ساختمان های خصوصی است که به علت شرایط کرونا تغییر کاربری داده اند و مشتری دانشجویی برای این خوابگاه ها به علت امکان تعطیلی باردیگر دانشگاه به صرفه نیست.
به گزارش مفدا، معاون وزیر بهداشت در مورد اختصاص دادن غذا برای روزهای تعطیل٬ بیان نمود: تاکید ما هم بر قرار دادن غذا در ایام تعطیل و جمعه است و در آئین نامه جدید علیرغم بار مالی این مورد را دنبال می نماییم.




منبع:

1400/12/18
23:20:39
itemprop="bestRating">5
581
تگهای خبر: اطلاعات , پژوهش , دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد