وبلاگ آفتاب

سئوالات آزمون دکتری منتشر گردید

سئوالات آزمون دکتری منتشر گردید

وبلاگ آفتاب: سئوالات آزمون دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1401 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر گردید.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، آزمون دکتری ۱۴۰۱ روز گذشته ۶ اسفند با حضور ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر برگزار شدو الان سئوالات این آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.
نتایج اولیه معمولا اردیبهشت و خرداد اعلام می شود و بعد از انتخاب رشته، از اوایل مردادماه مصاحبه های دکتری در دانشگاه ها شروع می شود.
نتایج نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز شهریور ماه سال آینده منتشر می شود.
بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و دستیاری رشته های گروه دامپزشکی شامل دو مرحله هست که هر کدام از مراحل مطابق شیوه نامه اجرایی آزمون انجام می گیرد.
بر این اساس، مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و بعد از برگزاری آزمون کارنامه ای شامل نمرات خام، نمرات کل و... در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که متقاضیان مجاز به انتخاب رشته بر مبنای آن نسبت به انتخاب رشته اقدام نموده و بر مبنای کد رشته محل های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می شوند، با عنایت به سهمیه متقاضی به کدرشته محل های حائز حد نصاب معرفی خواهند شد.
مطابق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته بر مبنای هر یک از شیوه های آموزشی، پژوهشی و پژوهش محور انجام می گیرد.
بر این اساس، در آزمون متمرکز شیوه آموزشی پژوهشی ۵۰ درصد و پژوهش محور ۳۰ درصد و همینطور سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری در شیوه آموزشی پژوهشی ۲۰ درصد و پژوهش محور ۲۰ درصد در مصاحبه علمی و سنجش عملی شیوه آموزشی پژوهشی ۳۰ درصد و پژوهش محور نیز ۳۰ درصد و در نهایت تهیه طرح واره نیز ۲۰ درصد سهم پذیرش را شامل می شود.
همینطور اجرای مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش کشور و تخصیص امتیاز در ارتباط با سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، مصاحبه علمی و... توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو صورت خواهد گرفت.




منبع:

1400/12/07
21:13:29
itemprop="bestRating">5
547
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد