وبلاگ آفتاب

3700 کیلو تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد

3700 کیلو تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد

شب گذشته شرکت ˮنورثروپ گرامنˮ و ˮناساˮ فضاپیمای باری ˮسیگنوسˮ را سوار بر موشک ˮآنتارسˮ طی هفدهمین مأموریت خدماتی تجاری تأمین مجدد نورثروپ گرامن از مرکز پرواز ˮولوپسˮ به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کردند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، هفدهمین مأموریت خدماتی تجاری تأمین مجدد نورثروپ گرامن شنبه ساعت ۱۲: ۴۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۱: ۱۰ به وقت تهران) انجام و به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد و مقرر است طی روزهای آتی بیشتر از هشت هزار و ۳۰۰ پوند تجهیزات و آزمایش های علمی در اختیار فضانوردان قرار گیرد. بنابر برنامه ریزی ها این فضاپیما دوشنبه ساعت ۴: ۳۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳: ۰۵ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رسید.


راجا چاری و کایلا بارون مهندسان پرواز ناسا بامداد دوشنبه درحال انجام وظیفه خواهند بود و ورود فضاپیمای سیگنوس را از اتاقک دیداری کوپولا ایستگاه فضایی مشاهده خواهند کرد. چاری در ایستگاه کار رباتیک خواهد بود و به بازوی رباتیک "کانادارم ۲"(Canadarm۲) دستور خواهد داد تا سیگنوس را در روز دوشنبه در ساعت ۴: ۳۵ بامداد هنگامی که به فاصله حدود ۱۰ متری از ایستگاه می رسد، بگیرد. بارون هم سیستم های فضاپیمای باری را در طول این فرآیند زیر نظر خواهد داشت.
بعد از اتصال موفقیت آمیز سیگنوس، کنترل کننده های زمینی کنترل "کانادارم ۲" را در اختیار خواهند گرفت و آنرا از راه دور به سمت ماژول یونیتی سوق خواهند داد. سیگنوس سپس بر روی ماژول یونیتی نصب خواهد شد و در آنجا فضانوردان کمی بعد دریچه ها را باز و آغاز به تخلیه بیشتر از ۸۳۰۰ پوند(۳۷۰۰ کیلوگرم) تجهیزات و آزمایش های علمی جدید خواهند کرد. افراد علاقه مند می توانند این عملیات را به صورت زنده از این سایت مشاهده کنند.




منبع:

1400/12/01
12:25:40
itemprop="bestRating">5
610
تگهای خبر: خدمات , ربات , رباتیك , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد