وبلاگ آفتاب
موسیقی فجر ۳۷ در آینه مهر؛

روایت حجت اشرف زاده از جنگ با کرونا

روایت حجت اشرف زاده از جنگ با کرونا

وبلاگ آفتاب: حجت اشرف زاده خواننده موسیقی ایرانی در چهارمین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر ضمن روایتی از دوران ابتلای خود به کرونا، قطعات عاشقانه و پرطرفدارش را برای مخاطبان اجرا کرد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، حجت اشرف زاده خواننده موسیقی ایرانی در تازه ترین کنسرتی که شامگاه شنبه بیست وسوم بهمن ماه در قالب سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر پیش روی مخاطبان قرار گرفت، قطعاتی از آثار عاشقانه خودرا برای طرفداران در تالار وحدت اجرا کرد.
در این کنسرت که به سبب کیفیت نامطلوب صدابرداری سالن نسبت به دیگر کنسرتهای این خواننده از شرایط کیفی پایین تری برخوردار بود، حجت اشرف زاده و گروهش تلاش کردند تا قطعاتی از آثار عاشقانه این هنرمند طی ماه های گذشته را برای مخاطبان اجرا کنند. آثاری که به سبب دوری طولانی مدت این خواننده خوش صدا و محبوب بااینکه شرایط ناآماده ای را پیش روی این خواننده به لحاظ کیفی قرار داده بود، اما توانست مقدمه خوبی برای شروع فصل تازه کارهای این خواننده پس از مبتلاشدن به کرونا را فراهم آورد؛ چارچوبی که اشرف زاده در کنسرت شب گذشته نیز به آن اشاره نمود.

وی در ابتدای این برنامه که با استقبال تماشاگران (فراتر از ظرفیت ۳۰ درصدی مربوط به رعایت پروتکلهای بهداشتی) روبه رو شده بود، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کنسرت در قالب سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: عزیزانم به شب عاشقانه های حجت خوش آمدید. من حجت اشرف زاده برای سلامتی تک تک شما عزیزان خوشحالم و تلاش می کنم باتوجه به سفارش های کارشناسان وزارت بهداشت که امشب در این سالن مستقر هستند، در یک برنامه یک ساعته با اجرای تعدادی از قطعات عاشقانه ای که از طرف دست اندرکاران جشنواره برای اجرای برنامه در نظر گرفته شده، امیدوار هستم شب خاطره انگیزی را برایتان رقم بزنم.
این خواننده با اشاره به روزهایی که درگیری بیماری کرونا بود، بیان کرد: می دانم در این دو سالی که از ماجرای شیوع بیماری کرونا می گذرد همه ما به صورتی درگیر این شرایط سخت و ناراحت کننده بودیم. من هم یک ماه درگیر این بیماری بودم اما تلاش کردم بواسطه حضور پرمهر شما برای بودن بجنگم. گرچه این جنگ برایم خیلی مشکل بود اما تردید نکنید این انرژی و مهربانی شما بود که سبب شد حال من با شما عزیزان خوب شود.

اشرف زاده در حین اجرای این کنسرت بود که قطعات «رفیق»، «زیبای منی»، «برف بی صدا»، «دورت بگردم»، «دلتنگ توام»، «کمان ابرو»، «باران ببارد»، «جان منی»، «از یادها رفته»، «ماه بی تکرار»، «بی خبر از تو»، «عاشق توام»، «مهدخت» و «ماه ماهی» را برای مخاطبان اجرا کرد. اجرائی که بااینکه بواسطه صدابرداری نامطلوب صدا و عدم آمادگی لازم توسط خواننده و گروه اجرائی آنچنان دربرگیرنده کیفیت مطلوبی نبود، اما سبب شد تا تماشاگران در بیشتر زمان برگزاری کنسرت همراهان خوبی برای حجت اشرف زاده در اجرای قطعات باشند.
کیفیت نامطلوب صدابرداری سالن در حدی بود که پیش از اجرای یکی از قطعات، تماشاگری از روی صندلی بلند شد و از حجت اشرف زاده خواست تا نسبت به بالا بردن صدای میکروفن خواننده با صدابردار هماهنگی بیشتری داشته باشد تا صدای این خواننده بیشتر از سازها به گوش تماشاگر برسد.

یکی دیگر از اتفاقات جالب کنسرت حجت اشرف زاده که با استقبال مخاطبان نیز مواجه گردید، به اجرای یکی از قطعات باز می گردد که به سبب ناهماهنگی که میان خواننده و نوازندگان بوجود آمد، حجت اشرف زاده خطاب به تماشاگران اظهار داشت: متاسفانه یک بخش از کوک صدا از دستم در رفت اما به جهت اینکه کم کاری نکنیم آنرا باردیگر می خوانم که خدایی نکرده شرمنده شما عزیزان نشوم.
حجت اشرف زاده خواننده، حمید اکبرزاده رهبر ارکستر و نوازنده پیانو، مجید مظاهری تنظیم کننده و نوازنده کمانچه، آراد یادگارفرد نوازنده گیتار الکتریک، آرش جامع نوازنده ویولن، حسین ملکی نوازنده گیتار الکتریک، رضا بنایی نیا نوازنده درامز، ایمان رضایی نوازنده گیتار بیس، محمد غریبی نوازنده ویولنسل، آراد یادگارفرد نوازنده گیتار، داود اریکه نوازنده ساکسیفون، امین نجف زاده نوازنده پرکاشن، سجاد سجادی مدیر برنامه و احمد پرنده مدیر اجرائی، گروه اجرائی کنسرت حجت اشرف زاده در چهارمین شب از برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر را تشکیل می دادند. این در حالیست که ارکستر یاد شده از معدود گروههای موسیقایی شرکت کننده در جشنواره بودند که حین اجرای برنامه ماسک روی صورت نداشتند.

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری حسن ریاحی در بخش های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می گردد و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشست های پژوهشی برنامه های دیگر این دوره از جشنواره است.


منبع:

1400/11/24
11:18:58
itemprop="bestRating">5
650
تگهای خبر: پژوهش , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد