وبلاگ آفتاب

رکوردشکنی مریخ نورد استقامت

رکوردشکنی مریخ نورد استقامت

به گزارش وبلاگ آفتاب مریخ نورد ˮاستقامتˮ با پیمودن مسافتی طولانی در سیاره سرخ، رکوردشکنی کرد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، مریخ نورد استقامت با کمک سیستم خودران خود مسافتی ۸۰۰ فوتی (۲۴۴ متری) را پیمود.
به نقل از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا(JPL)، عملکرد سیستم خودران "استقامت" در مریخ بسیار عالی بوده است.
این مأموریت که هنوز یک سال زمینی از آن در مریخ نگذشته است، رکورد جدیدی را برای مریخ نوردهای روی سیاره سرخ رقم زد.
این مریخ نورد در توییتر خود گزارش داد که در روز جمعه چهارم فوریه طولانی ترین رانندگی خویش را انجام داده است و در یک روز مریخی ۲۴۵.۷۶ متر را پیموده است.
به نقل از ناسا رکورد قبلی متعلق به مریخ نورد "فرصت"(Opportunity) بوده است که در سال ۲۰۱۵ موفق به پیمودن ۲۱۴ متر در یک روز شد.
"استقامت" چندین هفته در جای خود ثابت مانده بود تا مشکل نمونه سنگی که جمع آوری کرده بود را رفع کند. سنگ های مریخ موقتاً در "گلوی" دستگاه گیر کرده بودند. حالا که این مشکل رفع شده است، "استقامت" قبل از آغاز سفر چند کیلومتری خود به سمت یک دلتای نزدیک، به انجام جستجوی های آخر می پردازد.
محققان در روز ۳۱ ژانویه در پستی اعلام کردند: تیم علمی سخت مشغول آماده سازی برای مرحله بعدی عملیات علمی هستند که طی آن به سمت یک دلتای غربی می رویم.
دلتاها مکان هایی هستند که پیشتر آب در آنها جریان داشته است و می توانند محیطی غنی برای انجام مأموریت نهایی این مریخ نورد و جمع آوری نمونه هایی امکان دارد حاوی میکروب های باستانی باشند، فراهم آورد.
مریخ نورد استقامت در روز ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۱ بر روی سطح مریخ فرود آمد تا به جستجوی دهانه جزرو بپردازد. این مریخ نورد یک بالگرد مریخی هم به نام نبوغ با خود به همراه دارد که تابحال ۱۹ پرواز موفقیت آمیز داشته است.
یکی از اهداف اصلی مریخ نورد استقامت جستجوی نشانه هایی از حیات باستانی در سیاره سرخ است. این مریخ نورد خصوصیت های زمین شناختی و آب وهوای گذشته مریخ را مشخص می کند و راه را برای کاوش سیاره سرخ باز می کند و همینطور نخستین ماموریتی خواهد بود که گرد و غبار و سنگ های مریخی را جمع آوری و ذخیره می کند.



1400/11/20
22:44:43
itemprop="bestRating">5
751
تگهای خبر: سیاره , سیستم , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد