وبلاگ آفتاب

حمایت 800 میلیاردی از برگزیدگان رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد

حمایت 800 میلیاردی از برگزیدگان رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد

به گزارش وبلاگ آفتاب معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ضمن اشاره به حمایت هایی که برای رویداد ملی گام دوم در نظر گرفته شده، اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا ۸۰ میلیارد تومان از شرکت ها، گروههای پژوهشی، هسته ها و فناوران حاضر در رویداد ملی گام دوم دانشگاه که دارای طرح، ایده، محصول و قابلیت مناسب برای سرمایه گذاری هستند، حمایت شود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی ضمن اشاره به برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در خرداد ماه سال آینده، اظهار داشت: این رویداد از لحاظ وسعت، تعداد شرکت ها و فناوران و دستاوردهایی که به دنبال خواهد داشت، در سطح دانشگاهی و فناورانه کم نظیر است. برای برگزاری این رویداد مهم ملی و علمی، اقدامات گوناگونی در دستور کار قرار گرفته که توسط بخش های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای تابعه در حال انجام می باشد.

وی ادامه داد: تابحال بیشتر از ۳۵۰ رویداد و برنامه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده یا در ایام آینده برگزار می شود. این برنامه ها در جهت رویداد ملی گام دوم در واحدها برنامه ریزی شده اند و خروجی آن معرفی ایده ها، محصولات، فناوران و شرکتهای برتر به رویداد اصلی است.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی رویداد ملی گام دوم دانشگاه را به لیگ برتر تشبیه کرد که تیم های برتر و برگزیده از واحدهای مختلف وارد آن می شوند تا در سه روز عظمت علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی را برای عموم به نمایش بگذارند و از طرفی، بخش های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی هم در یک مکان مشخص با ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت عینی آشنا گردند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد تصریح کرد: کار اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری و نوآوری، پس از رویداد آغاز خواهد شد. چون که در رویداد با شرکت ها، نهادهای دولتی، حاکمیتی و سرمایه گذاران و دانشگاه ها و... تفاهمنامه و قراردادهای متنوعی بسته خواهد شد و پس از رویداد باید برای عملیاتی شدن، اقدام لازم صورت گیرد. با عنایت به ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی، برآورد می شود که صدها تفاهمنامه و قرارداد در رویداد ملی گام دوم منعقد و امضا شود.

دکتر دهقانی فیروزآبادی ضمن اشاره به فعالیتهای واحدهای دانشگاهی اظهار داشت: در جهت برگزاری رویداد ملی گام دوم، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با انگیزه و پشتکار وارد گود شده اند و بعضی از آنها تا به امروز برنامه های خوبی برگزار کرده اند. واحدهایی مانند اصفهان، علوم و تحقیقات، مازندران، خوزستان، تهران، کرمان، تبریز و اردبیل، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و گیلان بیشترین استارت آپ ویکند، ایده آرا و چالش فناوری را برگزار و نتایج را برای معاونت ارسال کرده اند. واحدهای دیگر دانشگاه آزاد هم درحال برنامه ریزی یا اجرای برنامه ها هستند و امیدوارم تا آخر سال جاری نتایج نهایی احصا و اعلام گردد.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: حاصل تمامی برنامه ها، معرفی ۱۰۰۰گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق است. برای ایجاد انگیزه و شتاب در اقدامات، مجموعا ۷ میلیارد تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده تا به استان ها و واحدها برپایه تعداد برنامه هایی که اجرا کرده اند، پرداخت گردد. به استانی که بیشترین برنامه و پیش رویداد برگزار کرده باشد، سهم بیشتری از ۷ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.
دکتر دهقانی فیروزآبادی ضمن اشاره به حمایت هایی که برای رویداد ملی گام دوم در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تا ۸۰ میلیارد تومان از شرکت ها، گروههای پژوهشی، هسته ها و فناوران حاضر در رویداد ملی گام دوم دانشگاه که دارای طرح، ایده، محصول و قابلیت مناسب برای سرمایه گذاری هستند، حمایت شود. از این ۸۰ میلیارد تومان، ۴۰ میلیارد به صورت سرمایه گذاری و ۴۰ میلیارد تومان هم به صورت تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: با بیان برگزاری رویداد ملی گام دوم در سال آینده، شور و هیجان گسترده ای در دانشگاه آزاد اسلامی و استان ها بوجود آمده تا بتوانند یکی از با کیفیت ترین و بزرگترین رویدادهای فناوری را در ایران برگزار کنند. دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای اخیر نشان داده که قابلیت ها و ظرفیت های کم نظیری دارد و کسب رتبه های برتر در مسابقات علمی، پژوهشی و فناوری در رقابت های مختلف علمی این مهم را به اثبات رسانده است. براین اساس مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی خود متولی برگزاری یک رویداد بزرگ ملی در حوزه فناوری باشد و برنامه داریم تا رویداد ملی گام دوم که سال آینده همزمان با چهلمین سال تاسیس دانشگاه آزاد است، همه ساله برگزار گردد.




منبع:

1400/11/16
22:54:04
itemprop="bestRating">5
746
تگهای خبر: پژوهش , تحقیقات , دانشگاه , دستاورد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد