وبلاگ آفتاب
ستاری در دیدار با نو ورودان برتر سال ۱۴۰۰:

نوآوری استعدادهای برتر زمینه ساز رونق شرکتهای خلاق و دانش بنیان است

نوآوری استعدادهای برتر زمینه ساز رونق شرکتهای خلاق و دانش بنیان است

به گزارش وبلاگ آفتاب رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه نوآوری استعدادهای برتر و جوان زمینه ساز رونق شرکتهای خلاق و دانش بنیان است، اظهار داشت: زیست بوم خلاق و دانش بنیان در خدمت شکوفایی استعدادهای برتر است و این زیست بوم هم اکنون یکی از موهبت های بزرگی است که وجود دارد، ازاین رو از این اکوسیستم برای رسیدن به اهداف خود برسید.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، سورنا ستاری، در دیدار مجازی با استعدادهای برتر نوورود سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، ضمن اشاره به ایجاد زیرساخت ها، ارتباطات و شرایط لازم در این بنیاد برای ارتقای توانمندی ها و حرکت استعدادها در راه خلاقیت و نوآوری، اظهار داشت: سعی کردیم زیست بومی فراهم گردد که یاری گر استعدادها در تصمیم گیری باشد، اما مسیر رسیدن به هدف به تلاش، پشتکار و اراده شما بستگی دارد.
ستاری، زیست بوم اقتصاد دانش بنیان و خلاق را بعنوان زمینه ای برای شکوفایی و هدایت استعدادها به سمت خلق ارزش افزوده و اشتغال آفرینی دانست و افزود: این زیست بوم قابلیت های زیادی را برای شما بوجود آورده و فرصتی را در اختیارتان قرار داده است که راهنمای شما در انتخاب مسیر و تعیین آینده خود است. انتخاب این که شما می خواهید در آینده به چه سمتی حرکت کنید. می خواهید یک استاد دانشگاه باشید یا صاحب شرکتی دانش بنیان یا خلاق که بتواند اشتغال قابل توجهی برای شما ایجاد نماید.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، الگوسازی را یکی دیگر از اقدامات بنیاد ملی نخبگان دانست و اظهار داشت: الگوی مناسب می تواند برای آینده نیروی انسانی مستعد و توانمند بسیار موثر باشد.
ستاری، نوآوری را یکی از مهم ترین مواهب زندگی انسان بیان کرد و اضافه کرد: مرگ یکی از بزرگترین نوآوری های خداوند است و جوان شدن در ذات خود نوآورانه است؛ چونکه جوان، همراه خود اعتماد به نفس، نوآوری و تحرک می آورد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان همینطور بیان نمود: بطور قطع با تلاش و حرکت خود و تصمیماتی که در آینده به منظور زندگی خود می گیرید، می توانید به اهداف خود برسید. افرادی که بعنوان الگو از سوی بنیاد معرفی می گردند، روی پای خود ایستاده اند، به واسطه توانمندی خود و نه ثروت خانواده و به واسطه خلاقیت ذهن خود و ایده های بزرگ شان، به مرحله الگو شدن رسیده اند.
وی خطاب به استعدادهای برتر، به یاد داشتن افراد و کشوری را که به آنان در راه برتری استعداد و دیده شدن کمک کرده است را ضروری دانست و اضافه کرد: شما استعداد قابل توجه خویش را شناخته اید اما در راه نخبگی و الگوشدن نیازمند یاری و همراهی دیگران هستید، اما محور و پایه رسیدن به هدف، خود استعدادها هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، زیست بوم خلاق و دانش بنیان را در خدمت شکوفایی استعدادهای برتر دانست و اظهار داشت: این زیست بوم هم اکنون یکی از موهبت های بزرگی است که وجود دارد، ازاین رو از این اکوسیستم برای رسیدن به اهداف خود برسید.
نخبه کسی است که برون داد اجتماعی داشته باشد
حسین ملک افضلی، عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور هم در این مراسم ضمن عرضه تجربیات خود از سال ها حضور در عرصه های علمی، اظهار داشت: نخبه کسی است که برون داد اجتماعی داشته باشد و دانش و هنر خویش را در راه ایجاد تغییرات مثبت در جامعه به کار گیرد.
ایشان در ادامه سلامت معنوی، سلامت اجتماعی، خوداتکایی و تلاش و سلامت روانی را چهار عامل اثرگذار در موفقیت افراد و بخصوص نخبگان و مستعدان برتر برشمرد.
معرفی تسهیلات و حمایت های بنیاد ملی نخبگان و تشریح رویدادهای فرهنگی و کارگاه های آموزشی آخر بخش این مراسم بود که به صورت مجازی برگزار شد.




منبع:

1400/11/14
23:58:26
itemprop="bestRating">5
721
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , دانشگاه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد