وبلاگ آفتاب

گسترش همکاریهای دانشگاهی بین دانشگاه تهران و دانشگاه تورین ایتالیا

گسترش همکاریهای دانشگاهی بین دانشگاه تهران و دانشگاه تورین ایتالیا

وبلاگ آفتاب: تفاهم نامه همکاریهای دانشگاهی بین دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشگاه تورین ایتالیا به امضا رسید.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، تفاهم نامه همکاریهای دانشگاهی بین دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشگاه تورین ایتالیا توسط دکتر سیدحسین گلدانساز رییس این دانشکدگان و استفانو گیونا رییس دانشگاه تورین امضاء شده است.
دکتر ولی الله محمدی، مشاور بین الملل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، با بیان این خبر اظهار داشت: «دانشگاه تورینوی ایتالیا دارای رشته های مشترک با دانشگاه تهران در حوزه های کشاورزی، جنگل و سایر رشته ها با دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی است».
وی از تبادل استاد برای سخنرانی، تدریس و یا انجام تحقیق؛ تبادل دانشجو برای فعالیت تحقیقاتی؛ تدریس آن لاین مشترک؛ راهنمایی مشترک تز دانشجویان ارشد و دکترا؛ تعریف پروژه های مشترک؛ برنامه های دانشگاهی کوتاه مدت مانند سمینارها، وبینارها و کارآموزی ورک شاپ و مدارس تابستانی و برنامه های آموزشی مشترک مانند اعطای درجه دکترای مشترک بعنوان محورهای تفاهم نامه دانشگاه تهران با دانشگاه تورین ایتالیا نام برد.
عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اضافه کرد: تدریس آنلاین مشترک، یکی از برنامه هایی است که پس از شروع کرونا دنبال شد و استادان خارجی بوسیله سیستم های آنلاین برای دانشجویان ما تدریس می کنند و متقابلاً استادان ما هم برای دانشجویان خارجی.
دکتر محمدی با اشاره به این که در گذشته با برخی دانشگاه های اروپا مانند نانت و تولوز فرانسه و والنسیای اسپانیا برنامه آموزشی مشترک اعطای درجه دکترا را اجرا کرده ایم، اضافه کرد: «درصدد هستیم این برنامه را با دانشگاه تورین هم داشته باشیم».
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی با تاکید بر این که این تفاهم نامه بسترساز همکاری و محمل قانونی برای همکاری استادان دو دانشگاه است، ابراز امیدواری کرد: بر طبق این تفاهم نامه قرارداد اراسموس را هم امضا نماییم و اعتبار مالی تبادل استاد و دانشجو بر طبق این تفاهم نامه تامین شود.
مشاور بین الملل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در آخر اظهار داشت: در دو سال اخیر ۱۹ تفاهم نامه با دانشگاه های مختلف آسیایی، اروپایی و همسایه و ۱۴ قراداد اراسموس با دانشگاه های وابسته به اتحادیه اروپایی برای تبادل استاد و دانشجو امضا شده است.



1400/10/04
23:09:22
itemprop="bestRating">5
710
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , پروژه , تحقیقات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد