وبلاگ آفتاب
معاون فرهنگی وزارت علوم اعلام كرد

دستورالعمل برگزاری کرسی های آزاداندیشی ابلاغ گردید

دستورالعمل برگزاری کرسی های آزاداندیشی ابلاغ گردید

به گزارش وبلاگ آفتاب معاون فرهنگی وزارت علوم از ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل هایی برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها آگاهی داد و اظهار داشت: اهتمام خواهیم کرد یک رویداد ملی را تدارک ببینیم تا ظرفیت های کرسی های آزاداندیشی برای مساعدت با دولت و خدمت به کشور شناسایی شوند و کرسی های آزاداندیشی مسئله محور نیز سامان یابند.


دکتر عبدالحسین کلانتری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به برنامه وزارت علوم برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها اشاره و اظهار نمود: علاوه بر تأکیدات رهبر معظم انقلابدر خصوص کرسی های آزاد اندیشی، بخشنامه و دستورالعمل هایی نیز برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها ابلاغ گردیده است و پس یک گام مهم در اجرای منویات رهبری، اجرائی سازی این بخشنامه ها و دستورالعمل ها است. اما گام مهمتر دراین زمینه ظرفیت سازی اجرائی و ذهنی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است و برداشت من این است این مساله بیش از آنکه ممانعت ساختاری و قانونی داشته باشد ممانعت ذهنی و فرهنگی دارد.
معاون فرهنگی وزارت علوم به آخرین وضعیت سند اسلامی شدن دانشگاه ها نیز اشاره نمود و اظهار داشت: بطور کلی یکی از ایراداتی که می شود به تصمیمات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد کرد این است که این تلقی وجود دارد که تصویب سند اسلامی شدن دانشگاه ها و ابلاغ آن اختتام کار است؛ در صورتیکه واقعیت این امر اینگونه نیست. تهیه سند و ابلاغ آن تازه شروع کار است و باید تمهیدات لازم را برای اجرائی سازی آنرا فراهم نماییم و نظارت کامل نیز بر این پروسه داشته باشیم. موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز در پیوست حکم جدید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن اشاره و تاکید ویژه داشتند.
کلانتری همین طور اشاره کرد: اسناد و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از سطح راهبردی به سطح عملیاتی برسند و با امکانات و مقدورات اجرائی کشور دانشگاه ها گره بخورند. بصورت مشخص باید یک تقسیم کار ملی دقیق دراین زمینه صورت بگیرد و مسئول هر برنامه و اقدام مشخص شود و ردیف بودجه آن اقدام و برنامه نیز تعیین شود و دستگاه ناظر نیز مشخص شود.
وی تصریح کرد: بودجه همه ارکان اجرائی سازی یک برنامه همچنان که در برنامه توسعه و سایر برنامه های سالانه نیز وجود دارد، دیده شود که خوشبختانه این کار کلید خورده است و به زودی عملیاتی می شود و مسئولان برنامه های جزئی ذیل سند مشخص خواهد شد. حتی اهتمام بر این است که بصورت دقیق ردیف بودجه مشخصی برای آن تعیین شود و نظارت دقیقی نیز وجود داشته باشد تا بشود در فضاهای دانشگاهی را سروسامان دارد و شاهد رشد و نمو داشگاه ها در پرتو سند اسلامی شدن دانشگاه ها باشیم. واقعیت این امر این است که تا آن زمان که ما درگیر کارهای موسمی و شعاری باشیم، وضع مناسبی از این حیث نخواهیم داشت.





منبع:

1400/09/29
10:25:50
itemprop="bestRating">5
623
تگهای خبر: دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد