وبلاگ آفتاب
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

در زمینه بیوتک انسانی وضعیت فوق العاده ای داریم

در زمینه بیوتک انسانی وضعیت فوق العاده ای داریم

به گزارش وبلاگ آفتاب البرز معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: امسال ده ها میلیون دز واکسن دام و طیور توسط بخش خصوصی وارد بازار شد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، سورنا ستاری روز شنبه ۲۷ آذرماه در بازدید از خط تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ماهدشت کرج که به همراه وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، اظهار داشت: ما از سه سال پیش بحث ورود شرکت های دانش بنیان در زمینه واکسن و داروهای دام، طیور و آبزیان را شروع کردیم.

ستاری اضافه کرد: در زمینه بیوتک انسانی وضعیت فوق العاده است و شرکت های بزرگی داریم که مشغول کار در این عرصه هستند به همین جهت این شرکتها را هدایت کردیم تا در زمینه حیوانی هم مشغول فعالیت شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اشاره کرد: شرکت های فعال در این عرصه با مشکلات زیادی همچون واردات بیش از حد و همین طور مخالفت با توسعه تکنولوژی که در جاهای مختلف می شود مواجه بودند. خوشبختانه امروز اثربخشی این شرکتها را می بینیم بطوریکه امسال ده ها میلیون دز واکسن دام و طیور توسط بخش خصوصی وارد بازار شد و خطوط زیادی هم آماده افتتاح است.

وزیر کشاورزی: دولت سیزدهم رقابتی با بخش خصوصی نخواهد داشت

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم در این بازدید ضمن تشکر از معاون علمی و فناوری رییس جمهور بابت برنامه ریزی جهت استفاده از توان نخبگان کشور در جهت تولید واکسن، اظهار داشت: در دولت سیزدهم رقابتی با بخش خصوصی نخواهیم داشت و دولت بزرگترین حامی بخش خصوص خواهد بود.

ساداتی نژاد اضافه کرد: ما در وزارت کشاورزی حامی شرکت های دانش بنیان خواهیم بود تا در زمینه محصولات نوترکیب همچون تهیه واکسن و مواردی از این دست فعالیت داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا به سازمان دامپزشکی و موسسه رازی ماموریت دادم تا با بخش خصوصی همنشینی داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ما از بخش خصوصی در مقابل واردات صیانت خواهیم کرد تا نیاز داخلی را تامین کنند و بعد از آن به صادرات بپردازند.





منبع:

1400/09/27
11:29:37
itemprop="bestRating">5
725
تگهای خبر: تكنولوژی , سازمان , فناوری , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد