وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

سالن مشاهیر تئاتر شهر تجهیز می شود

سالن مشاهیر تئاتر شهر تجهیز می شود

مدیر مجموعه تئاتر شهر باتوجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام نمود یکی از با اهمیت ترین اقدامات این است که سالن مشاهیر تئاتر شهر به امکانات به روز تجهیز شود.



ابراهیم گله دارزاده مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره آماده سازی مجموعه تئاتر شهر برای میزبانی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با توجه به این که به سبب فروکش کردن شیوع ویروس کرونا امکان اجراهای حضوری جشنواره بیش از گذشته شده است، به خبرنگار مهر اظهار داشت: تعطیلی های کرونائی فرصت مناسبی بود که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا جایی که شرایط مالی اجازه می داد از آن بهره برداری شد و اتاق های گریم و اتاق های گروههای نمایشی بصورت ۱۰۰ درصد بازسازی و نوسازی شده اند.
وی تصریح کرد: اما همچنان مشکلاتی هم داریم که یکی از با اهمیت ترین آنها بحث تجهیزات سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر است. این سالن که در طول سال میزبان نشست ها و رویدادهای مختلف تئاتری است تجهیزات به روزی ندارد و امکانات لازم برای برگزاری رویدادهای آنلاین را ندارد. این مشکل در برگزاری بخش سمینار جشنواره نمایش های آئینی و سنتی مشهود بود که البته به شکل موقت امکانات مورد نیاز تهیه و مشکل برطرف شد. مکاتبات لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای تخصیص بودجه بمنظور تجهیز سالن مشاهیر انجام داده ایم.
گله دارزاده با اعلان اینکه سالن های مجموعه تئاتر شهر در زمینه نور، صوت و صحنه امکانات قابل قبولی دارند، اضافه کرد: در این بخش آنچه قدیمی بود تعمیر و روزآمد شده و آنچه نیاز به تغییر و تعویض داشت نیز تغییر کرده و تجهیزات جدید جایگزین شده است. البته این دستگاهها و تجهیزات عمری مفید دارند و چون بصورت روزانه از آنها استفاده می شود مدام باید رسیدگی شوند. هم اکنون نمی گویم امکانات سالن های تئاتر شهر اعلی هستند بلکه امکانات قابل قبولی در اختیار داریم.
مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره بحث نورپردازی نمای بیرونی مجموعه که همچنان فاقد یک نورپردازی حرفه ای و درخور است، تاکید کرد: در طرحی که برای فاز سوم پهنه رودکی در نظر گرفته شده بحث نورپردازی بنای مجموعه تئاتر شهر هم موجود است. هم اکنون نورپردازی بنا به شکلی است که پیرامون تئاتر شهر از نور کمتری برخوردارست تا خود بنای تئاتر شهر جلوه داشته باشد. درست است که با خاموش کردن پیرامون مجموعه تصویر درستی از بنای تئاتر شهر ارائه می شود اما این خاموشی پیرامون امکان بهره برداری مناسب و درست را از مخاطبان و مراجعه کنندگان به این مکان و فضای اطراف آنرا کم کرده است.
وی اظهار نمود: در حوزه نورپردازی داخلی مجموعه نیز نیازمند استفاده از لامپ ها و پرژکتورهای به روز با قابلیت بالا و مصرف کم هستیم که تهیه این تجهیزات نیز نیازمند تامین بودجه است. در این خصوص مکاتباتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته ایم و طی آن اعلام نموده ایم که استفاده از این فنآوری اجتناب ناپذیر است.
گله دارزاده درباره نیاز مجموعه به فضایی بعنوان اتاق وی آی پی با توجه به این که فضای حال حاضر در این خصوص مناسب و درخور نیست، اشاره کرد: تئاتر شهر یک معماری محدود دارد و تغییر معماری آن امکان ندارد فقط می توان بهره برداری فضاهای موجود در طبقات را تغییر دارد. باید اصالت مجموعه تئاتر شهر حفظ شود ولی اگر نیاز باشد از ظرفیت طبقات دیگر نیز در این خصوص استفاده خواهیم کرد.
مدیر مجموعه تئاتر شهر در انتهای سخنان خود تصریح کرد: کتابخانه و مرکز اسناد تئاتر شهر هم حتما باید جابجا شود و در این خصوص به دنبال طرح و نقشه هستیم که برخی شرکت های معماری طرح هایی را در این خصوص ارایه داده اند که این طرح ها در دست بررسی هستند.

1400/09/24
17:29:38
itemprop="bestRating">5
859
تگهای خبر: آنلاین , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد